mittominmitto_venter nr 3 Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Har ammet begge mine rett etter fødsel. Det er nok veldig individuelt hvor fort man får melk/ at melkeproduksjonen kommer skikkelig igang. Men det sies jo at man begynner å produsere råmelk mot slutten av svangerskapet, noen veldig tidlig i svangerskapet, tilogmed! Opplevde selv å få skikkelig med melk den 2. -3. dagen, vet at noen får dette "med en gang", andre bruker noen dager. Uansett er det viktig å legge barnet til etter fødselen, slik får man fart i produksjonen, og barnet får i seg mye næring gjennom dråper med råmelk.... Ikke sikkert du ble så mye klokere;)
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 hos meg har det kommet væske ut fra puppene mine i bortimot tre mnd nå jeg er 31+3 og den er litt blank enda.. bittelitt hvit.. men ikke direkte råmelk enda nei.. slet med å få mjølkeproduksjonen i gang forrige gang... så sitter å tenker på om jeg skal begynne å pumpe meg så smått snart.. kanskje det hjelper? ikke vet jeg.. hehe...få det litt i gang liksom...
♥ DAME Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2009 Takker for svar ) Jeg er 38+2 idag og jeg har ikke merket noenting enda Jeg har også lyst å komme meg hjem i rolige omgivelser så fort som mulig etter fødselen, men er redd jeg må være på sykehuset en stund hvis ikke det går så bra med amming og det. Håper bare jeg får til å amme
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 det måtte jeg med datteren min... måtte være på sykehuset en ekstra dag, fordi de ville pumpe meg og prøve å få dette her i gang...og jeg som bare ville hjem..så håper alt går mye mye bedre denne gangen..)
entil :) Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 I første svangerskap begynte jeg å lekke i uke 18.... er i uke 23 i andre svangerskap nå og har heldigvis ikke begynt å lekke noe ennå. Det kom melk slik at jeg fikk ammet et par dager etter fødselen med første mann.
cakes Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 med de to første fikk jeg melk 3 dager før fødsel, denne gangen fikk jeg det for snart en måned siden.. (er 23 uker..). men det er tynt da, ikke råmelk. har ammet selv ganske rett etter fødsel, etter sying og veing og måling og sånn. når ting har roet seg litt, og det bare er å kose den lille klumpen:) men mine to første har egentlig vært veldig trøtte, og lite matlystne det første døgnet, så det ble mer kos enn mat da.
Brugda Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Begynte å lekke melk/væske i uke 19 da jeg gikk med dattera mi i magen, ammet fra hun var noen timer gammel. Nå er jeg 9 uker på vei og har enda melk/væske i brystene, etter forrige amming.
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Etter fødselen med alle tre. Førstemann tok det litt tid før jeg fikk dreis på ammingen, faktisk litt sint fordi ingen fortalte meg hvor jæ*** vondt det kan gjøre, at det går an at babyer har feil sugeteknikk osv. Brystskjold og liggende amming reddet oss til slutt, men han fikk morsmelk hele veien da. Med nr 2 kom melken umiddelbart og hadde null trøbbbel med ammingen utenom bitte litt sårhet. Tredje gang var lille så slapp at han ikke ville ta puppen første døgnet omtrent og dermed tok det et par dager før melken kom skikkelig, noe som endte med at han måtte få litt mme på kopp for å få i seg noe. Ble sikkelig sår, men etter 2 ukers tid fløt ammingen fint :-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Jeg slet voldsomt med ammingen.... Det tok vel tre uker før jeg kunne amme uten å gråte og grue meg... Men jeg er veeeeldig glad jeg holdt ut! Luksus å amme i ett år... Jeg fikk ikke melk før en uke etter lillemor var født. Fikk streng beskjed om å ikke gi henne mme, hun skulle suge melken min i gang. Resultatet var at hun gikk ned over et halvt kg (mer enn hun har "lov" til å gå ned) og sugde meg rå... Blødende sår, blemmer, deler av vorten ble sort og falt av ( ! ) og jeg gråt mye... Men, vi fikk leid elektrisk brystpumpe av ammehjelpen, det var de lureste 16oo kronene jeg noensinne har brukt. Da pumpet jeg annenhver gang og hun lå til brystet annenhver gang... Slik grodde jeg og ble bedre og alt gikk seg brillebra til tilslutt. Håper de færreste opplever det like j*vlig,men om så,- hold ut. Det er faktisk verdt det in the end Luksus og lettvindt å amme! Lykke til ( og ikke la meg skremme deg...Men kanskje greit å vite hvordan det i verste fall kan gå- pluss bra til slutt!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå