Gå til innhold

Hvor ER man fra? (også inspirert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er voldsomt viktig for enkelte at man ikke er så vanvittig uforskammet å bruke en annen bunaden enn den som tilhører der man ER fra.

Lurer da på hvor man ER fra om f.eks foreldrene er fra helt ulike steder, likeså alle 4 besteforeldre, man er født et sted man ikke har noen som helst tilknytning til annet enn at foreldrene tilfeldigvis bodde der da man ble født? Videre har man aldri bodd mer enn noen år noe sted i oppveksten og føler heller ikke noen spesiell "tilknytning" til der man bor nå. Så hvor ER man fra da?

Eller er det bare de som som er født og oppvokst og fortsatt bor på samme sted som ørten tidligere generasjoner som har lov til å bruke bunad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokst opp og bodd samme sted stort sett hele mitt liv:) Men jeg bruker ikke bunaden herfra. Jeg har arvet mamma sin(den passet ikke henne lenger), for det er den jeg liker best.

Jeg har jo røtter(de nærmeste røttene) fra der mine foreldre er fra, selv om MIN barndom har vært her jeg bor. Og mamma og pappa er ikke fra samme sted, ei heller besteforeldrene mine, eller oldeforeldrene(om en går så langt tilbake).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...