vannmann84 Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har en gutt på 8mnd som har helt mistet interessen for puppen. Det har gått ganske gradvis. Har bare amma på morgenen og ettermiddag den sisste mnd. Han er en stor gutt (10,6kg) som spiser 4 måltidet om dagen, 3 av de er grøt. Drikker litt vann av tutkopp. Trenger jeg nå å begynne å gi ham mme eller får han i seg nok mme gjennom grøten?
LilleBjella Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Her mistet tjukken interessen for pupp rundt påsketider, og før helga var det helt slutt. Han er straks seks måneder. Jeg ammet de siste ukene i praksis bare på morgenen og et måltid mellom middagsglass og kveldsgrøt. Samt rett før legging. Disse har jeg da erstattet med MME. Men vi er bare oppi tre faste måltider. Men de to, tre flaskene han får til dagen drikker han ikke veldig mye av gitt. Mellom 40 og 100 ml ca. Regner med han styrer det ganske bra selv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Hmm...jeg trodde det var vanlig å gi dem litt mm eller mme fram til 1 års alder jeg, men mulig jeg tar feil..? Et par flasker om dagen liksom?
joplaya Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Har opplevd akkurat det samme med begge mine to barn..mister interessen så snart de runder 8 mnd alder..men jeg har alltid klart å amme de på natta da, og ved kveldstid..det har jeg bare holdt ut, slik at jeg har sluppet å begynne med mme..ikke for at det er noe galt med det altså, men har liksom ikke orket å kjøpe inn flasker å sånn.. Men etter noen mnd bruker gjerne interessen å våkne litt igjen, og det skjedde med mine og, så kanskje gutten din og blir mer interessert snart? eldste min ammet jeg til hun var 14 mnd, og minsten er nå 9 mnd, og vil endelig ha litt på dagen igjen, etter nekt i noen mnd nå.. Men vis du syns dette er et godt tidspunkt å slutte på hadde jeg hørt med hs ang.om de trenger mme..Jeg fikk aldri noe entydig svar da jeg lurte på det samme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå