Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei;)

Har time hos JM i dag kl 13. Så som vanlig når jeg sto opp, vasket jeg meg grundig der nede og tar urinprøven som den skal taes etter boka... Er Hjelpepleier, så er ikke i tvil om hvordan det skal gjøres.

Men den var ekstremt mørk denne gangen, og det var flak/slintrer i den og slik har ikke noen av mine UP vært tidligere.. Drikker heller ikke mindre enn tidligere, heller mer.. Og mye vann..

Noen som har erfaringer om hva de kan være? Proteiner/eggevite?? Og hva gjør de med dette når det bare er igjen 13 dager til UL termin om det skulle være utslag på noe av dette??

Fikk sjokk når jeg gikk på vekta denne gangen her å... Hadde forventet meg mer vektoppgang, men hadde gått opp bare 100g på 2 uker nå...

Blir spennende å høre hva JM sier i dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt sånne hvite slintrer og flak .., grumsete merkelig urin siste uken.. men ikke vært utslag på noe..

Hva de gjør/om de gjør noe kommer jo an på de andre prøvene.. Hvis blodtrykket er fint og det ikke er blitt noe særlig med ødemer så er jo alt som normalt.. Selvom du har vasket deg godt kan det allikevel ha kommet utflod i urinen din mens du har tisset..

Er det uvi så får du jo medisiner mot dette.. Men det gjøres ingenting spesifikt kun i utgangspunktet av en urinprøve..

Skrevet

Når man er gravid, så anbefales det å ha en liten væta bomullsdott ytterst i skjeden mens man tar urinprøve, men du sier jo at du tok prøven helt riktig, så da gjorde du sikkert det? Dette er jo fordi man ofte lekker litt vanntynn utflod hele tiden, og den forurenser urinprøven.

Det er normalt å ha litt spor av protein eller 1+ på protein mot slutten av svangerskapet. Dersom blodtrykket ditt ikke er over 140/90, så gjør de ikke noe spesielt, men dersom blodtrykket ditt er over det, så vil du bli sjekka oftere med tanke på svangerskapsforgiftning mot slutten. Dersom du har 2+ og forhøya blodtrykk, så vil de ofte ta blodprøver for å bekrefte eller avkrefte om det er svangerskapsforgiftning.

Man kan ha svangerskapsgiftning uten ødemer, det hadde jeg sist. I begynnelsen hadde jeg utslag på protein og forhøya blodtrykk, men blodprøvene var fine ei stund før de også slo ut. Ved lett svangerskapsforgiftning lar de deg nok gå til termin, men du vil kanskje få en ekstra ultralyd.

Dersom det er alvorligere svangerskapsforgiftning, vil du bli satt i gang (med modningstabletter i skjeder dersom den er umoden, dersom du er moden, så kan de ta vannet for å få fødselen i gang).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...