Vannmann35 Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Veide meg i dag, og jammen viste ikke vekta 75 kg... Har altså totalt gått fra 61 til 75 kg nå. Er i uke 38 nå. Hva med dere da? Er sent på hvordan det blir å få av seg disse kiloene etterpå...
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Begynte på 58kg. Veier nå mellom 66-67kg alt etter som hva jeg har spist dagen før.Men ikke gått opp noe siden uke 28. Er 33+3 i dag. Sist sv gikk jeg opp til 71 kg. Håper ikke og slå den nå.Ser lovende ut foreløpig...
nr3 i mars Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er i uke 28 og opp 8 kg. Sist gikk jeg opp 11 totalt (men fødte i uke 36 da). Kiloene gikk relativt raskt av ( 6 kg forsvant på sykehuset)og på det minste veide jeg 2 kg mindre enn før jeg ble gravid. Så det å gå ned igjen bekymrer meg ikke, så lenge jeg får til ammingen da... Men ligger 1,5 kg før skjemaet sist. Kanskje enklere å legge på seg mer andre gangen? Beveger meg også mindre nå siden en del av tiden går med til å passe førstemann.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Du har jo lagt på deg helt gjennomsnittelig hi.. Jeg derimot er en person som raser opp i vekt .., men også går fort ned i vekt.. Forrige svangerskap la jeg på meg 35 kg.. Gikk ned til 62 kg igjen ( dvs 2 kg unna utgangspunktet).. Nå har jeg gått opp 30 kg igjen og veier nå 92 kg.. Og jeg vet at disse også kommer til og forsvinne..., Ikke iløpet av sykehusoppholdet akkurat .., men iløpet av et års tid så er nok alt som normalt igjen.. Jeg har forresten klart og legge på meg 6 kg bare siste 3 ukene da.., så sikkert mye vann på toppen her og.. Jeg er en uke over termin.. =)
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 gj. snittet er vl 12, ....et eller annet, så alt rundt det er jeg "fornøyd" med:-) la på meg 11 kg med nr. 1, og har nå straks gått 30 uker, og lagt på meg ca 7 kg til nå... begynte på 64 kg denne gangen og på 69 kg sist. men sist gikk de kiloene og vel så det greit av når jeg ammet:-) satse hardt på gal-amming denne gangen og!:-) he,he. lykke til alle jenter:-)
Belle76 Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Hei. Med førstemann la jeg på meg 17 kg, nå er jeg i uke 35 og er oppe i 15 kg. 3 kg bare de to siste ukene pga veldig mye vann. Har 3 på ødemer nå.. Håper bare jeg ikke legger på meg så veldig mye mer. Etter sist fødsel gikk jeg ned alle kg nær som 2 kg.
Vannmann35 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er førstegangsfødende, så for meg er alt nytt... Er spennende å følge med på kroppens forandringer. Håper dog at det ikke skal bli vanskelig å komme tilbake til "normalen" igjen, og jeg er jo spent på hvilken effekt ammingen vil få. Et par venninner sier de fikk kjempeapetitt mens de ammet og gikk opp i vekt pga. dette.
Sørlandsbaby09 Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Første gang for meg også - og jeg har også venninner som la på seg da de begynte å amme!! Håper det er motsatt vei her i gården. Jeg er 33+3 og har lagt på meg 7 kg. Raser vel på noen kilo på slutten - forhåpentligvis ikke for mange. Blir spennende å se hvordan varmen (hvis den kommer da) slår inn på kroppen nå mot slutten.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Jeg begynte på 76,5 kg før jeg begynte å spy. Gikk ned 5 kilo i løpet av de første månedene og holdt seg ganske stabilt en lang periode. Var på vekta igjen idag og var 76,1 kg. Er i uke 32 nå. Syns jo jeg spiser godt og har jo fått igjen lysten på godis, så syns egentlig det er rart jeg ikke har gått opp mer i vekt.
benedicteh Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 jeg er nå i uke 36+0 og har gått opp 6 kg... Jeg har fundert grundig over hvor all bamsemumsen kan ha tatt veien.. Veide meg kun i uke17 (+3kg) også i uke 33 og var forberedt på at jeg allerede hadde gått opp 10-12 kg, men da var det altså 5 kg... Aner ikke hvorfor!! Sist svangerskap gikk jeg vel opp rundt 14 kg. Men kom meg aldri ned til før gravid-vekt, hadde 3 kg + hele tiden, men mulig det blir stabilisert nå etter dette sv.skapet
mai09-baby Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 jeg har gått fra 53 til 66kg, og er i uke 38. er vel godt innenfor normalen, men lurer veldig på hvordan kroppen blir etterpå gitt! er førstegangs jeg også..
Anita*født* Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 +9kg er i uke 32...Så håper på max 15 denne gangen..25 kg forrige gang og de er enda ikke av _*ler* 12 år siden haha
PrøvLykken Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 Starta på 56, er nå 64, så har gått opp 8 kg (pluss de tre kiloene som forsvant første mnd...). Sist gikk jeg opp til 72 kg, så er nok lettere denne gangen. Men da hadde jeg mer vann i kroppen også. Er forresten 35+2 nå.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er 29+2. Jeg er ca 8 kg i pluss nå. Tror det er helt greit. Forrige gang var jeg oppi 11 +, men gikk ned en kg de siste ukene. Vi får se hva som skjer denne gangen.
MammaTilToTette + spire Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er 39+2 og har lagt på meg hele 34 kg....!!! Heldigvis er mye av det vann..
MammaTilToTette + spire Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er 39+2 og har lagt på meg hele 34 kg....!!! Heldigvis er mye av det vann..
Snufselure Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er førstegangs og er 29 uker på vei. Har lagt på meg 12 kg nå, begynte på 52, men er nå 64 kg Litt merkelig, for magen min er egentlig ikke så utrolig stor. Har sett andre med MYYYE større mage i deres 29 uke. Men det er vel veldig forskjell fra person til person.. Hvordan er formen da jenter??
lamor Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 det kan jo godt hende du har mye vann, det forsvinner jo fort, er det fett blir det verre. Selvsagt kan du trekke fra det babyen veier, livmor, fostervann osv. Jeg har gått opp 4 kg i forhold til min start vekt og er også i uke 38, jeg var normal vektig før svangerskapet, babyen vokser godt og jeg er i fin form. Jeg var mye kvalm i begynnelsen og da gikk jeg ned to kg, så i forhold til det så har jeg gått opp ca 6 kg totalt. Har gått mye tur i terrenget fordi jeg har hatt bekkenløsning og dette er det eneste som virkelig hjelper er gå turer i terrenget i ca en time hver dag. Sist svangerskap gikk jeg opp vesentlig mere, da var jeg kvalm i begynnelsen og gikk ned til 62 kg. Gikk så etter det opp ca 10 kg, det var ikke hyggelig og tok lang tid å bli kvitt, men jeg hadde jo ikke noe vann.
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er 28+3 og veier faktisk 1 kg mindre nå enn for 28 uker siden ) Kan ikke skylde på mye trening eller spysjuke, men har noen ekstra kg å ta av. Gikk opp 8 forrige gang, så jeg håper det ikke drar seg på så veldig )
laffi - fødeklar :) Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er i uke 32 nå, går over i uke 33 i morra - og har gått opp ca 13-14 kg. Sist gikk jeg opp totalt ca 20 kg... mye vann... håper jeg ikke går opp like mye denne gangen, men alt forsvant jo kjapt sist, så bekymrer meg ikke så veldig! Den lille er akkurat så stor som han skal være!
cec26 Skrevet 6. mai 2009 #21 Skrevet 6. mai 2009 Uke 28 og opp 12 kg... Helt greit.. la på meg 22 og 30 kg i de forrige svangerskapene, og alt forsvinner innen 4- 5 mnd...
septemberpiken Skrevet 6. mai 2009 #22 Skrevet 6. mai 2009 1 uke til termin og +20 kg. Det holder, synes jeg, og håper de ikker er altfor vanskelige å få bort igjen...
Oieoie Skrevet 6. mai 2009 #23 Skrevet 6. mai 2009 Ca + 20 kg og er 38 uker i dag... har lagt på meg litt mer/raskere nå på slutten, og endel av det er nok vann. Syns det er litt mye, men satser på at det meste går av igjen etterhvert
Moderbodin har født Skrevet 6. mai 2009 #24 Skrevet 6. mai 2009 Er 30 uker nå. Har allerede lagt på meg 14 kilo. Begynte på 60 og veier nå 74. Forrige svangerskap gikk jeg opp 14 totalt. Fra 68 til 82. Får trøste meg med at jeg hadde et litt bedre utgangspunkt denne gangen, siden det ser ut til at jeg kommer til å gå opp mer nå. *SUKK* Men klarte jo å få av meg 8 kilo ekstra sist, så det er vel håp om å få det av seg igjen:) Mistet jo 10 kilo bare på sykehuset forrige gang...
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 6. mai 2009 #25 Skrevet 6. mai 2009 Er i uke 33+1 og har lagt på meg 6 kg. Er veldig fornøyd.... Men er fortsatt nesten 7 uker igjen så skal vel ikke se bortifra at det blir noen kilo til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå