Gå til innhold

Noen som har hatt planlagt KS på StOlav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Del gjerne erfaringer med meg det ser ut til at det blir planlagt KS pga seteleie. Jeg gruer meg skikkelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har både hatt planlagt ks og hastesnitt på St. Olavs.

Følte begge gangene at alt var veldig kontrollert. Alle var rolige og tydelige i rollene sine. Følte meg virkelig godt ivaretatt. En super gjeng både blandt anestesilegene, sykepleierne, fødselslegene etc.

Jeg vet ikke helt hva du ønsker å vite, men jeg kan i alle fall betrygge deg med at de er veldig flinke på St. Olavs:) Dette går helt sikkert veldig bra:)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også planlagt KS på St. Olav. Og har bare positive opplevelser :) Grudde meg skikkelig jeg også, men hadde ingen grunn til det. De var kjempe flinke, dyktige og koselig alle sammen :)

Masse lykke til - det går kjempe bra :)

Skrevet

tusen takk for svar dere :) Jeg lurer litt på hvordan prosedyren foregår? Er det KS bare på morgenen eller er det hele dagen?

Hva skjer fra man kommer inn til ungen er ute,og etterpå? Får pappaen være hos meg hele tiden?..

Skrevet

Blir ikke alle planlagte keisersnitt sendt til Orkanger nå? Det har i allefall vært sånn med begge jeg kjenner....

Skrevet

Jeg hadde planlagt ks og måtte på orkanger.De sa alle måtte dit når det var planlagt.

Skrevet

ok det gjør meg ingenting,sogner egentlig dit,hadde forrige fødsel der også. veldig koselig der. rolig og fint. hadde håpet å føde der me denne bayen også men fikk blnkt avslag pga sete. Trodde kanskje det var bedre med ks på stolav jeg pga kompetanse,men de er vel like flinke på ks på Orkanger?

Skrevet

Det kan hende pappa'n må sitte på gangen til de har satt spinalbedøvelsen. Det måtte mannen min, men kom inn rett etterpå:)

Mener å huske at de tar de planlagte keisersnittene fra morgenen av, men det kan jo bli litt venting uansett hvis det plutselig kommer inn noe akutt.

Hos meg ble det satt inn kateter på rommet før jeg ble trillet til operasjonsstua. Der ble det satt inn venflon i hånda og spinalbedøvelsen. Etter det gikk det veldig raskt å få ut babyen. Fikk babyen på brystet (halsen, hehe) begge gangene. Fikk stryke og snakke med dem noen minutter før de tok dem med seg ut for å veie, måle, stelle etc. Pappa'n ble med babyen da.

Da jeg var ferdig sydd, det var forresten det som tok lengst tid, ble jeg kjørt til overvåkingen. Der ventet babyen og pappa'n på meg. Var litt omtåket på grunn av litt morfin, men fikk prøve å amme så snart jeg ville. Fikk ha babyen hos meg så mye jeg orket også.

Spinalbedøvelsen gikk vel ut etter en 2-3 timer. Jeg hadde ikke mye smerter, men du får omtrent så mye smertestillende du vil. Jeg var oppe på do og tok ut kateteret på tidligkvelden. Dusjet neste dag.

Pappa'n og babyen var inne hos meg på rommet under hele oppholdet. Begge gangene var jeg på barsel i 3 dager. Superflinke folk der begge gangene vi har vært der:)

Ingen spesielle smerter fra såret, litt stivt bare. Var ute og trillet tur 5 dager etter snittet begge gangene.

Har ikke hørt om at alle planlagte KS skal til Orkanger, men det får du vel vite:)

Skrevet

tusen takk for svar altså! det hjelper litt :) flere som kan fortelle meg om sin opplevelse?

Skrevet

Jeg har hatt planlagt keisersnitt på Orkanger,og har bare positive ting å si om alt der :-) !!! D jobber i hvertfall en fantastisk gjeng der,og de viste en omsorg som var gull verdt. Ingenting å grue seg for,ks er slettes ikke så ille som mange tror.........d er MIN erfaring !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...