yasmina Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Vi har 3 barn som vil på det aktuelle tidspunkt vaere 4 år og 4 mnd, 3 år og minsten vil være 10 mnd. Vi skal hjem til sommeren og har snakket om å ta en tur til Nord norge hvor vi pleide å bo, men den turen blir på over 10000 kr og det er kun et par av mine venner som er hjemme av de nærmeste. Men jeg har ikke sett henne siden vi flyttet utenlands for 2,5 år siden og har veldig lyst å treffe henne. >Vår eldste er like gammel som hennes eldste og jeg vurderer da å ta han med meg opp dit. Spørsmålet er vel om det er veldig urettferdig overfor 3 åringen som ikke får bli med ? Hadde dere bare tatt med den ene ? 3åringen får jo kose seg masse med pappaen sin så han vil jo få det fint uansett han også, men føler liksom at det ikke er helt rettferlig. Å ta med begge er ikke asktuelt for da bruker jeg hele kveldene på å legge dem, sove med dem osv, pluss at vi vil jo helst ikke bruke så mye penger på det.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Jeg hadde bare tatt med meg eldste mann. Er koselig og bare gjøre noe med ett barn av og til. Og jeg tror barna har godt av og ikke alltid få gjøre det som de andre søsknene får. Det er forskjell på dem. Og som du sier, mellomste får det jo veldig kos hjemme med pappa.
MadamMim Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Hei! Jeg skal ha med meg 6-åringen på to ukers ferie i Spania til sommeren jeg, mens lille-søster på da snart 16 mnr. blir hjemme med Pappa'n sin. Selvsagt skal hun få bli med til Spania også, men jeg vil drøye det et par år først. Jeg vet at mange reiser med helt små barn, men for meg ville det blitt mere mas enn kos både på flyet og der nede. Storebror var også 3 år før han ble med på Spania-tur. Har ikke noe vanskeligheter med dette, selv om jeg ser forskjellen ang. at min datter kun er 16 mndr. når vi drar og din nest-eldste er over 3 år. Når det er sagt så sier jeg meg ening med innlegget over her, at det må bli litt forskjell innimellom. En annen gang er det h*n som nå må bli hjemme som får være med på noe alene! Sånt må søsken venne seg til, mener jeg da. ;-)
blond Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Jeg tror jeg ville prøvd å få henne til å komme og besøke dere på feriestedet. Er alternativet til å ha med 4-åringen å ha med treåringen også eller å reise dit alene?
yasmina Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2009 Alternativet er nok å ikke reise noe i det hele tatt. Hun har nok heller ikke noen mulighet til å komme til oss da hun er i samme situasjon med 3 barn fra 4 år og nedover og hun har nok ikke råd til bilettene nedover til oss. Grunnen til at jeg hadde lyst å ta med eldstemann er at han husker henne og hennes gutt, de lekte sammen nesten hver dag mens da vi bodde der. Nesten nærmeste naboer , mens 3 åringen husker det ikke. Og for at det skulle være litt greiere for pappaen å være på vestlandet med bare 2 unger istedet for 3 unger.
blond Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Da ville jeg nok tatt med eldstemann! Det blir sikkert godt for dere å møtes igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå