Gå til innhold

rødvin og modning??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leste her inne for en stund siden at rødvin hadde en viss effekt på moding, men husker ikke helt hva som ble "sagt"? noen som har erfaring med det? En som skrev inn her at noe med innhold i rødvin som gjorde at hun modnet og fødte ikke lenge etter?? Selvsagt bare et lite glass om det er alkohol i vinen, og jeg lurer også på om det er samme "effekt" med alkoholfri rødvin.

Eller andre som har gode modnings-tips?? Jeg har god tid enda, 34 dager igjen, men godt å vite litt når det nærmer seg, tida flyr jo :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja... jeg drakk ett glass rødvin et par dager før den første fødselen min startet- brukte vel en 6-7 timer på ett glass, og drakk mye vann samtidig- (satt og nippet til rødvinsglasset)

det er noen år siden nå da, (6 år siden) og jeg tror ikke jeg får meg til å drikke noe alkohol denne gangen- husker jeg fortalte om rødvinsglasset på et barseltreff, der noen ikke hadde født enda-

de lurte på om jeg hadde gjort noe spesielt før fødselen startet- om jeg hadde noen tips- jeg svarte "stolt" (hadde iallefall ingen blygsel- eller tenkte ikke på at det var noe galt i det) at jeg hadde drukket dette glasset da, og jordmoren som var på barseltreffet ble ALDELES forferdet- jeg fikk m.a.o litt kjeft kan du si- og hun sa til de andre jentene, at de IKKE skulle gjøre som meg... :P

huff.... men men, om man drikker alkoholfritt bør jo det være bedre, det må jo være samme greiene bare minus selveste alkoholen vel?

Skrevet

Har også hørt at rødvin kan hjelpe i gang en fødsel hvis man er moden og klar for det og at den hjelper på med modningen, var vist noe med stoffene i rødvinene. Om det fungerer vet jeg ikke og det kommer jeg nok ikke til å finne ut av heller siden jeg ikke kan fordra rødvin.

Har også hørt at alkoholfri rødvin fungerer like bra som den med alkohol i, så da er det vel bare å kjøre på med alkoholfri vin med god samvittighet.

Skrevet

Skyt meg, men jeg prøvde dette på lørdag. Tok 1/2 glass som jeg brukte sikkert 4-5 timer på. Jeg gikk meg også en god tur samt hadde en kosestund med samboern. Sitter her like gravid så det hadde ikke noe for seg. Var tydeligvis ikke klar (er 39 uker). Mulig det funker nærmere da.

Jeg er ikke hysterisk i forhold til mat og drikke i svangerskapet, men er selvfølgelig avholden til alkohol og tobakk. MEN jeg tror ikke et lite glass kan skade noe som helst.

Skrevet

et lite glass over maaange timer skader jo selvsagt ikke...får ikke promille i blodet av det en gang! Ingen grunn til hysteri. Har en lyst på mer må en nesten vurdere alkoholfritt ja. Dette vil jeg prøve når jeg nærmer meg termin...

Noen som har andre "modningstips"?

Skrevet

da mamma sku ha lillesøster drakk hun 3 rødvinsglass(alkoholfritt) på julaften.på natten begynte fødselen og fødte 1.juledag:Dkan hende det er noe i det

Skrevet

jøss, all grunn til å ta en tur på polet i morgen den dag å kjøpe alkoholfri rødvin jenter!! Dette skal jeg prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...