*toppris* Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 sliter med å velge selv... tar vi 100% så er han jo så liten når han må ibhg:( tar vi 80% så påvirker jo dette økonomien, som er negativt siden den ikke er bra i utg.punktet. hva tenker dere?
snuffe Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 100%. Fordi det passer best økonomisk og i forhold til studiene mine. Om vi slenger på ferie for oss begge to blir jo ungen nesten året før det er snakk om barnehage i alle fall.
AdrenaLine Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Jeg tar 100% men er åpen for å ta to måneder i etterkant uten lønn dersom bankboka tillater det. Trenger visst ikke gi beskjed til jobben før noen måneder før permisjonen går ut.
Nr. 5? Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 100% tror jeg... men det er fordi jeg har bare ei bittelita nattstilling så da trenger vi ikke noe bhg. for jeg er jo mye hjemme allikavel.
Lykkelig g~g~j Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 100% ... med 3 uler overført ferie blir d 49 uker hjemme på oss! Permisjonen vår går ut 5.juli 10 så passer ganske greit med bhg samt vi syntes d e best at pappaen får full lønn de 10 ukene han er hjemme da 80% er et stort pengetap for oss
entil :) Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 For de aller fleste vil 100% og 2 måneder permisjon uten lønn være det mest lønnsomme økonomisk. Da må man selvfølgelig være flink til å sette av litt penger hver måneder til de to månedene man ikke får utbetalt noe lønn. Vi velger dette alternativet denne gangen. Forrige gang valgte vi 80%, men da hadde jeg også en arbeidsgiver som hadde bedre ansattfordeler under permisjon enn jeg har nå.
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Vi velger 80% rett og slett for enkelhetens skyld+ at pappaen skal være hjemme i 3 mnd:)
Uro4 Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Vi velger 80 %. Skal ha legge inn ferie + at jeg skal ha et par mnd med ulønnet permisjon i tillegg. Begynner nok ikke å jobbe før i midten av oktober 2010.
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 80% pluss ferie, vil være hjemme så lenge jeg kan og da treffer det fint med barnehagestart hvis vi er så heldige å får plass
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Vi velger 80%. Vi vil være hjemme med skatten i et år.
Bøtteknott Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 Ser ut som jeg må velge 100 %, siden jobben ikke forskuddsbetaler permisjonen.. Går glipp av masse feriepenger, og tror ikke pengene strekker til om jeg tar 80 %. Jeg overfører riktignok en del ferie til neste år, så kan ta ut 6 uker etter permisjonen, men skulle gjerne tatt et par mnd uten lønn også. Vil ikke sende knotten i bhg for tidlig, og synes gutten må bli et år først i hvert fall. men det irriterer meg med disse feriepengene altså! Dårlig gjort av NAV...
OhBaby! Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 her blir det 100%,og så tar vi ut ferie,og litt ulønnet.. her tror jeg ikke man får beg i bhg før uti august om man er nytt barn.
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Helt klart 80%. Og etter permisjon ferie til gode. Og så får vi se hvilken stilling jeg går tilbake til. Kanskje 50% et par måneder, så 80% et par til før full jobb....
Gjest Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 100%, man vil omtrent alltid spare litt på dette økonomisk selv om man er hjemme i ca 1 år, men det krever jo at en klarer å fordele pengene litt utover da... Vi satser på å løse det med at jeg tar ut ferie jeg har tilgode og mannen tar ut 1-2 uker med ferie, og så kommer jo den vanlige ferien for neste år som jeg kan ta ut. Da skal vi klare å strekke det sånn omtrent til hun er 1 år før hun må i barnehage.
MorTilMalthe Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 Vi tar 80 % pluss ferie. Da har jeg regnet ut at jeg er hjemme til 3 uker før hun fyller ett år. Og så har vi tenkt at sambo skal være hjemme en dag i uken med henne fra da av (hvis jeg har tolket reglene riktig?) i 30 uker. Han kan ikke være hjemme i 10 uker i strekk for da taper vi masse penger pgs offshorereising. Men siden han kommer til å ha 3 uker ferie tilgode som han overfører til neste år pluss en god del avspasering (opptjent når han er offshore) så kommer han til å kunne være hjemme 10 uker med full lønn i tillegg til fedrekvoten.
MorTilMalthe Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Og vi har jo termin nesten samtidig, så hvis du har mulighet til å overføre ferie fra i år til neste år så kan jo du være hjemme nesten like lenge 46 uker perminsjon blir til begynnelsen av juli og så kan du plusse på 5 ukers ferie (for neste år) pluss den ferien fra i år som du kan overføre. Da blir det nesten september igjen
Arb.ledig husmor Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Vi skal ha 80%.. Mannen min e så heldig at han får 100% lønn i en mnd av sine 10 uker, så vi tape ikkje allverden.. Og så går eg opp i lønn i løpet av året, pluss at vi får igjen på skatten i år.. Dette tilsammen utgjorde at eg kunne ta 80% )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå