Gå til innhold

adhd og ME??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble diagnostiser med adhd nylig, å startet med ritalin.

men før jeg begynte på ritalin slet jeg med vanvittige utmattelses anfall, kunne sovne sittende å klarte ikke enkle oppgaver som f.eks sette på en maskin klær før jeg omtrent svimte av.(men ikke DA klerte jeg å være rolig, svimte rundt)

men etter ritalinen så klarer jeg å holde meg våken, fått litt mere energi (positiv energi ja:)

å roligere tankegang,:)

men, kan ritalin slå positivt ut i forhold til ME?

legen mener jeg ikke har ME da jeg virker "kvikk", men det er KUN pga ritalinen..

forvirret ja!!

takker for svar..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ahh push it!! :)

Skrevet

Min tanke når jeg leser dette, er at du får "anfall" av slitenhet fordi det ER slitsomt å gå på høygir hele tiden. Kroppen må nødvendigvis finne pauser.

Vet ikke om jeg klarte å formidle tanken min, men selv om hjernen/"motoren" går på høygir, så trenger ikke kroppen klare det samme i lengden, om du forstår.

Det som skjer når du tar Ritalin, er nemlig at hjernen "våkner" til et mer normalt funksjonsnivå. Noe som gjør at den ikke sliter like mye med å "holde orden" på seg selv og tanker. Noe som generelt gjør deg roligere, mer ordnet i det du gjør(konsentrasjonen øker). Det krever ikke like mye energi:)

Du kan faktisk tenke det litt som om du er overtrøtt uten medisinen. Det er litt som et overtrøtt barn, som ikke klarer å oppføre seg som vanlig.

Vet ikke om dette kan være en forklaring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...