lille my``venter og venter`` Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 noen som vet hvor skadelig det er å drikke alkohol når egget evt holder på å feste seg?
sommerfe har født! Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 I utgangspunktet skal man jo holde seg unna alkohol i svangerskapet så tidlig som mulig. Men man vet jo ikke alltid når man blir gravid, så dette kan jo være vanskelig. Selv kuttet jeg ned på inntaket da vi prøvde, men siden vi traff på første forsøk har jeg jo helt klart drukket alkohol etter at egget ble befruktet. Min legevenninne som nå har to friske barn har sagt at foster og mor ikke deler blodomløp før ca 2 uker etter befruktning (altså når du er fire uker på vei) så alkohol før den tid bør ikke ha noe å si. Det kommer jo helt sikkert an på mengden alkohol, og leger sier jo totalavholds fordi de ikke vet om akkurat du og ditt barn vil skades av lite eller mye alkohol. Har du drukket et par glass vin veldig tidlig i svangerskapet ville jeg ikke vært så bekymret altså. Det er sikkert mange som kommer til å mene noe annet, men det er nå min mening. Håper det var litt svar på spm?
lille my``venter og venter`` Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 takk for svar. du sjønner jeg var på fest med jentene i helga,var litt brisen men ikke full. og nå er jeg helt sikker på at jeg er gravid,skal ta test i morgen tidlig,men magefølelsen,og symptomer sier at jeg er det,er helt overbevist:-) håper bare jeg ikke har spolet noe nå da.
Mamsen og litjen + lillebror Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Det går nok helt fint Jeg var selv på fest helga før jeg testa. Jeg tok en test før jeg gikk på fest for sikkerhets skyld, men den var negativ... På tirsdagen testa jeg positivt. Regner med det går fint. Jeg gjorde det samme i forige svangerskap og ut kom en frisk sunn gutt
lille my``venter og venter`` Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2009 tusen takk for svar,ble litt mer rolig nå:-)
vimsi78 Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Jeg drakk også et par glass vin før jeg oppdaget at jeg var gravid. Var ikke full, men merket det kanskje bittelitt. Var helt sikker på at jeg ikke var gravid siden jeg fikk mensen. I ettertid viste det seg at det ikke var mensen, men en festeblødning. Tre dager senere testet jeg positivt. Jeg har spurt et par leger om det at jeg drakk litt vin kan ha gjort noen skade. De har sagt til meg at de vil være veldig overrasket om dette skal ha noe å si og har bedt meg ta det helt med ro. Det samme har søsteren til mannen min fått høre. Så så lenge du ikke har vært stupfull så tror jeg du kan ta det med ro.
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Jeg trodde jeg fikk mensen ( brun utflod), så jeg dro på fest med jobben. Drakk en del vin og sprit og dagen etter testet jeg positivt. Ble litt bekymret i starten, men har vært på x antall ul og alt er bra med den lille. Er i uke 22 nå, så ikke bekymre deg, dette går bra... Så lenge man drikker så tidlig i svangerskapet skal det ikke ha noe å si, det er etter uke 6 man deler blodomløp med den lille,,, Lykke til vidrer da...
lille my``venter og venter`` Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2009 takk for svar alle sammen. sitter bare å venter på at mannen min skal komme hjem så jeg kan ta bilen ned på apoteket:-) tisset i et glass i mårrest,så nå skal morgen urinen testes:-) blir så skuffet hvis det ikke er noe,for jeg kjenner tydelig press og forandringer i livmoren,og masse utflod,noe jeg ellers aldri har. venter og håper så indelig:-)
second_time Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Helse og sosial dep. anbefaler total avholdenhet når man planlegger å bli gravid, dette fordi man ikke vet hvordan rusmidler påvirket selve unnfangelsen og befruktningen. Det er nå påvist at inntak av rusmidler i svangerskapet er skadelig for fosteret. Viser til Helse og sosial dep. nettside og Borgerstadklinikken sin nettside.
lille my``venter og venter`` Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. mai 2009 ja tok testen,den var negativ..begynner å bli litt lei av dette kjøret hver måned, tror jeg må ta en pause fra alt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå