Gå til innhold

Bride2Be (nicket) Ang brudebuketter og slikt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert! Da er det bare til å sette igang å bli inspirert :o)

Det ser jo ikke ut som om det skal være helt umulig å lage disse knappehullsblomstene selv. Spesielt om man bruker roser.

Her er enda en side:

http://www.gamman.se/Skola.asp

Når skal du gifte deg forresten NormaJean? Jeg skal gifte med 30. Mai, så jeg har litt tid på meg til å prøvelage alt en gang før den store dagen :o)

Skrevet

Jeg gifter meg nå til lørdag jeg;) hehe

Hvor bor du hen? Jeg gikk innom Floriss på Byporten i Oslo, der skulle de ha 60-70kr for helt enkle knapphullsblomster, jeg skal bare ha enkle med en rød rose. Så da har jeg det i bakhånd i tilfelle tiden ikke strekker til (har en liten mistanke om det gitt;)

Men buketten skal jeg definitivt lage selv, syns det er litt stas også:)

Nå jakter jeg bare på de peneste og rimeligste rosene. Coop og smart club har jo til 49kr /20stk, så holder en knapp på de

Skrevet

Jeg vurderer nå også å kjøpe knapphullsblomstene i butikk. Tenker som deg at det godt kan hende ikke det blir nok tid. Tror de ligger på 75+ hos blomsterforhandlerne her, så det er jo egentlig greit å slippe å lage dem når jeg skal ha 3 stk.

Lykke til med buketten og bryllupet til helgen da :o)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

E å vil være med:D

E skal gifte me i oktober, og e skal lage brudebuketten min selv:) Blir mørkerøde roser her, helt enkelt..med et bånd surra rundt og noe perler:)

E hadde jo ikke tenkt på knappehullsblomster engang e ;) så var bra e gikk inn hit=D

Skrevet

obs obs... SÅ billlige roser er ofte av meget dårlig kvalitet og du kan risikere at du har visne roser i brudebuketten din,......

Skrevet

da er den store dagen over:) jeg brukte fairtrade roser fra coop til 49kr. funket kjempebra. Kjøpte dem dagen før, snittet dem og kuttet til riktig lengde, satte dem i varmt vann til dagen etter. På morgenen så surret jeg brudebuketten samt 3 brudepikebuketter som var i hvite roser. Det ble kjempe fint, er så utrolig fornøyd.

Noen av rosene ble litt mer "modne" enn de andre, men for meg gjorde det ingen ting. Anbefaler på det sterkeste å surre sin egen bukett. Kostet meg 100kr istede for 2500kr:)

Forresten, angrer kjempemase på at jeg ikke lagde mine egne knapphullsblomster, de jeg fikk var ikke slik jeg hadde tenkt og selv om det var kun 60kr stk så var det skuffende. Bride2Be, jeg har 3 knapphullsblomst nåler hvis du vil ha dem? jeg kan sende dem i posten til deg. Det er det som utgjør basen og du bare surrer fast blomstene du vil ha fast med feks tynn ståltråd. easypeasy.

Skrevet

Knapphullsblomstnåler / corsagenåler koster bare 5-10kr pr stk på blomsterbutikken.....

Skrevet

ja, koster lite, tenkte bare jeg skulle være grei å gi dem bort jeg da......

Skrevet

Gratulerer med vel overstått bryllup NormaJean! Moro å høre at det ble vellykket med hjemmelaget bukett. Mange som ikke tror det kan gå bra vettu ;o) Takker for tilbudet, men nå har jeg faktisk bestilt knapphullsblomster i en blomsterbutikk her. Håper de blir fine.... Tenkte at det var godt å slippe å bruke tid på det i tillegg til alt annet. Nå er det snart to uker til det er min tur, håper min bukett blir en suksess også :o)

Skrevet

jeg kan sende deg ett bilde av min hvis du vil:)

hvis du skal bruke feks de fairtrade rosene så burde du kjøpe 3 buketter da noen av dem kan vær litt "slappe" hehe.

Eller så er de for 150kr på mestergrønn knall fine og store. Men da burde du nok ha 2 buketter for å få bra fylde

Skrevet

Kjempegøy om du hadde sendt meg et bilde av din! Sender deg privat mld med e-mail adressen min!!

Skrevet

Utrolig fin bukett! Og så artig det ble med den ene hvite inne i mellom de røde! Du så jo utrolig flott ut også da må jeg si, nydelig kjole! :o)

Men du, hvor lang tid brukte du på buketten? Lagde du den samme dagen eller dagen før?

Skrevet

jeg lagde den samme dag, sammen med 3 brudepikebuketter. Brukte ikke lang tid. Gjorde rosene klare dagen før, snittet og kuttet til riktig lengde.Satte dem i vann med god avstand til hverandre, ikke for tett. Tipper buketten tok ca 15 min, bare legger dem i spiral med 3 roser som start. Brukte vanlig hyssing for å binde og hadde et polkadot prikkete bånd for å skjule stilkene:)

Jeg hadde den ene hvite rosen i for å minnes min søster som døde for 1 1/2 år siden, følte at hun var med meg hele dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...