Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har gjennom jobben min funnet ut noe om en mann som venninnen min dater, ting jeg normalt ville sagt til henne med en gang slik at hun kunne tenke seg grundig om før hun fortsatte! Jeg kommer såklart aldri til å bryte taushetsplikten min, men det var en litt merkelig situasjon å komme opp i. Håper hun finner ut av dette selv, eller enda bedre at han forteller henne det. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, måtte bare det ut et sted!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Du må i alle fall ALDRI ALDRI ALDRI bryte taushetsplikten... Men det var jo ein litt merkelig og kanskje litt ukomfortabel situasjon å komme opp i.. Får berre håpe vennina di finner ut av det sjøl og at ho tar rett besluttning der etter=)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Hva var det du fant ut da? Er jo litt greit å vite hvor ille det er før man gir råd..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Absolutt ikke snakke med typen! Vet ikke hva slags jobb du har HI, men i min jobb er brudd på taushetsplikten det samme som å miste jobben:( Hadde aldri tatt sjansen på det. Dette "vet" du rett og slett ikke i privat sammenheng!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Ja ble nysgjerrig. Har han stor gjeld? Er han pedofil eller har noen leie utvekster nedentil? :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Taushetsplikte er og blir taushetsplikt. HI: ikke fortell hva du har funnet ut inne på dette forumet. Og IKKE snakk med mannen. Behold jobben din du, dette skal du ha "glemt" når du forlater arbeidsplassen din.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Jeg forstår dillemmaet ditt, men husk at taushetsplikten gjelder og at man kan miste jobb og ødelegge hele sin yrkeskarriere en gang for alle hvis denne brytes. Alikevel så er det tilfeller man kommer borti som er så vanskelige at taushetsplikt stider imot dette med andres sikkerhet, liv og helse. Men da bør man også virkelig veie for og imot, se etter andre måter å løse problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå