Gå til innhold

Dere som ammer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del spm ang amming...

Hva slags matvarer reagerer babyen deres på?

Hvordan vet jeg at jeg har nok melk?

Når et bryst er tomt klarer man å presse ut noe melk da eller er det heeelt tomt??

Gutten min på 6 uker ligger nesten konstant til puppen fra ettermidagen til rundt klokka 20. Er dette normalt eller kan det være et tegn på lite melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig at de dier mye om ettermiddag/ kveld. Da er det mindre melk enn om formiddagen. Du kan jo prøve å pumpe ut en flaske om morgenen og gi han på ettermiddagen?

Du har nok melk hvis han legger greit på seg og virker tilfreds.

Mine reagerte på melkeprodukter de første månedene. Ellers holdt jeg meg unna sterk mat, kål, løk, erter etc.

Skrevet

Ja, jeg ammer ikke nå da, men har ammet mye tidligere ;-)

Fullammet begge i 5 mnd, og ammet til de var ca 13 mnd.

Skrevet

Gutten min reagerer ikke på noen matvarer. Han er 4 mnd forøvrig.

Du vet du har nok melk om barnet legger ok på seg, virker tilfreds, og har våte bleier :)

Ja, man vil alltid klare å presse ut noen dråper.

De aller fleste har mindre melk på ettermiddagene, så mange babyer ligger konstant på puppen på den tiden...prøv å pump litt tidligere på dagen og gi ham på flaske om du føler det er tomt i puppen, eller spe på med mme om du (som jeg) ikke er venn med pumpa! Det er uansett ikke et tegn på lite melk.

Skrevet

(Har ammet gutten i 4 mnd nå, og ammet storesøsteren hans til hun var 15 mnd, om det skal ha noe å si :P)

Skrevet

Nr 1 reagerte på skaldyr, hvis jeg drakk mye appelsinjuice, løk og brus.

Nr 2 reagerte ikke på noe som helst.

Så lenge han virker tilfreds, har flere tissebleier om dagen og legger på seg har du nok.

JA du kan presse ut noen dråper selv om det er tomt.

Ikke uvanlig at de pupper helle dagen den første tiden. Begge mine var slik til de ble rundt 2 mnd.

De trenger ikke spise hele tiden, men ligger ofte bare å koser seg med puppen og nyter nærheten.

Skrevet

Eldste reagerte ikkje på noko som helst, åt som normalt.

Lille reagerte på kål (åt salat med rå kål) og linser/erter. Linsesuppe var UT!

Du har nok melk viss ungen er stort sett blid/fornøgd, og viss han legg på seg fint. Viss du er usikker, så gå og få han vegd ein ekstra gong mellom kontrollane. Viktig å ikkje stresse, samt ete og drikke nok for å sørge for god produksjon.

Du vil alltid klare å presse ut nokre dråpar.

Mine har og vore veldig ivrige på puppen om ettermiddagen/kvelden. Det er då produksjonen er minst. Legg han til når han vil ha, det blir lengre mellom måltida etter kvart.

Fullamma eldste til 6 mnd og lille til 10,5 mnd (ikkje frivillig, men dog), ammar enno lille om morgonen (og av og til kvelden), ho blei 18 mnd i går.

Skrevet

Har ammet 4 barn....veslemor er 7,5 mnd. nå.

Ingen av mine har reagert på noe spesielt. Eller gutten min reagerte vel når jeg drakk appelsin juice. Prøv deg frem. Enkelte reagerer jo på "alt".

Klarer å presse ut noen dråper etter jeg er ferdig å amme ja. Blir jo produsert ny melk hele tiden.

Helt normalt at de henger i puppen på ettermiddagen kvelden. Spesielt når de har økedøgn. Slitsomt, men normalt:-)

Så lenge han virker fornøyd å legger på seg har du nok melk.

Skrevet

baby nr to nå. Førstemann ammet jeg til han var 14 mnd, reagerte ikke på noe. Fullammet i 6 mnd.

vesla er kun 4 mnd, fullammes. Reagerer på skalldyr.

Du vet at du har nok melk hvis ungen er fornøyd, og legger greit på seg. Og at det er tiss i bleiene;)

Ja , Amalie lå også mye til puppen på kveldene i førsten. spiser seg vel opp til nattan. Det er helt normalt. Jeg hadde absolutt ikke lite melk.. men hun skulle ha pupp hele tiden på ettermiddagen. Men det har gått seg til det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...