Gå til innhold

Dere som har både gutt og jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere brukt klær fra eldre søsken på motsatt kjønn selv om fargene kansje ikke akkurat var typiske jente eller guttefarger? Dvs, rosa/ lilla på gutt og mørkeblå/grønn på jente? Var bare interessert i å vite hvordan dere tenker her. Jenta mi har dessverre nesten bare rosa klær, ser ikke for meg at babygutten får på seg det med det første... Men er jo bortkastet egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke begge deler enda, men UL sier jente nå og jeg har 3 gutter fra før.

Her blir det nok mest nytt på vesla ja, må ærlig innrømme at etter tre gutter så klarer jeg bare ikke helt å kontrollere meg når det kommer til innkjøp av klær, hehe... Har ikke tatt helt av da, men kjøpt inn nesten så mye klær man trenger til en nyfødt en de første 5-8 ukene ja ;-)

Kommer nok til å legge av noen dongeribukser (evt pynte dem litt opp med å sy på et rosa hjerte el) ol fra guttene, men ellers er det meste enten så veldig guttete og/eller så veldig slitt (måtte kjøpt nytt om det var en til gutt uansett) at det blir gitt bort eller kastet. Vil tro at med første jenta på 17 år på min side av familien og 6 år på mannen sin side, så blir det nok kjøpt inn en del til vesla der også :-)

Hadde jeg hatt det omvendt kan jeg aldri tenke meg at jeg hadde brukt rosa/lilla til gutt nei, muligens rødt og noe dongeri eller annet nøytralt, men ikke annet.

Skrevet

Jeg har gutt fra før (18 måneder) og får jente nå i juli :) Jeg kommer til å bruke noe av klærne etter gutten (blått, rødt, brunt, grønt) men tror ikke jeg hadde gjort motsatt (altså rosa, lilla på gutt... ) Dette fordi jeg synes rosa/lilla passer best på jente:p Men jeg har også selvfølgelig blitt fristet til å kjøpe en del nytt.. Kjoler, skjørt, blonder osv:p Mye i rosa med andre ord...

Skrevet

Jenta som kommer nå kommer til å arve mye klær etter storebror selv om det er endel mørke farger og lite blomster for å si det sånn. Det meste kan "jentes" opp med et lite skjørt, et smykke, musefletter eller søte sko :-) Synes igrunn det er litt ekstra søtt med ei nett lita jente med litt tøffe klær!

Skrevet

Jeg må innrømme at det aller meste ikke blir arvet mellom kjønnene.

Nå kan det nok ha litt å gjøre med at frøkna er veldig jentete og "rosa" og har gått veldig mye i skjørt og kjoler helt fra hun ble født (snart 7 nå). Storebror på 8,5 har stort sett gutte klær og guttefarger.

Det som går videre er da endel bukser, noe yttertøy, tøy i nøytrale farger (hvitt, ullundertøy etc).

Men når det skal sies så arver frøkna utrolig mye klær av andre jenter (en kusine, en tremenning, venninner som er litt eldre etc) så jeg har absolutt ikke noe i mot at de bruker brukt tøy :)

Skrevet

Syntes det er bedre med jente i gutteklær en gutt i jenteklær,hadde ikke brukt rosa/lilla på gutt tror jeg,klærne er for tiden veldig guttete eller jentete,så det er ikke enkelt,jeg har gutt og venter jente,er noen ting jeg kan bruke til henne,men det er bare de minste klærne og sånn som dress og sko,der har jeg kjøpt ganske nøytralt reima dress,brun hvit of turkis,den kan en jene også ha,beige reima støvler svarte ecco støveletter.osv....det syntes jeg er ok,og egentlig veldig greit om de skal i BHG så kan man ha et sett hengende der.

Skrevet

Jeg hadde ikke så mye rosa i babyklær til jenta mi så gutten min brukte noe av hennes klær. Jeg syns ikke det passet helt å ha lilla/rosa på gutten.... Men jenta mi har brukt grønt, turkis og brunt som jo er ganske kjønnsnøytralt.

Skrevet

Hei! :-)

Nei, har ikke brukt så mye mellom jente og gutt, kun strømpebukser, pysjer og noen bodyer, men ellers svært lite!

Jenta vår har typiske jenteklær, og har hatt perioder med alt rosa, lilla og kjoler osv !;-)

Mellom gutta er det lettere å arve, men det har blitt mye nytt på dem også! :-)

Skrevet

Vi har både en gutt og en jente på 5 fra før, som har vært helt like i størrelsen frem til nå (de skiller tre måneder). Nå venter vi ei jente, og hun får arve fra begge to, men ikke . Hadde jeg fått en gutt hadde jeg ikke latt ham arve like mye... men jeg har begynt å tenke meg om to ganger når jeg kjøper litt dyrere ting nå, sånn som dresser, regntøy etc. Nå har femåringene to forskjellige størrelser, og selv om jenta fikk gjennomslag for rosa, så ble det grønt på gutten... ;)

Så konklusjon? jenter kan fint gå med blått, og mye av guttetøyet.. men hadde ikke kledd opp en gutt i rosa og lilla. Rødt derimot hadde gått an (men ikke med små, søte pusekatter på)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...