vimsesvimsen Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Vi vurderer å bytte til en større bilstol, har Maxi Cosi (babysete) fra før. Tenkte å kjøpe neste Maxi Cosi stol, men ser de har et forovervendt og et bakovervendt sete...
NormaJean Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Det er lovlig med foroverdent, men det er ikke å anbefale. mye tryggere for ungen å sitte bakovervendt så lenge som mulig, helst til 4 års alder. sjekk ut tryggtrafikk sine sider.
vimsesvimsen Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 Takk for tipset! Vil det bli et problem at gutten min ikke ser så mye når den er bakovervendt? Han er rimelig utålmodig og vil opp og se allerede nå. Hva har dere andre?
mai mammaen til to Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Vil tro du kommer til å få veldig mange svar på denne etterhvert... men jeg vil si at jeg ville IKKE byttet til fremovervendt sete. sjekk hvorfor på denne linken..... http://blip.tv/file/815221 jeg har en på 3 og en på straks 1 år. begge sitter i bakovervendt hth besafe izi combie. eldste er ganske lang men hun klager aldri på sete sitt. hun HATET å sitte i bilen frem til hun fikk dette sete. da har det gått bedre og bedre.. når hun var 1 år var vi på bilferie... og det gikk kjempe fint. vi hadde leie bil i påsken og da var det fremovervendt sete til henne. (hun var da nesten 3 år)når jeg spurte hvilke sete hun likte best sa hun sitt sete. da kunne hun se best sa hun.. hun ser jo masse ut både vinduet sitt og bakruten... hun kommer til å sitte bakover en god stund til...
mettemor :) Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Jenta vår ble bare kvalm av å sitte bakovervendt,så vi valgte å kjøpe framovervendt da hun var ca 1 år. Alternativet var egentlig nesten å la være å kjøre bil lengre enn til butikken for hun gråt og gråt, og kjørte vi mer en halv time så kastet hun opp. Fra hun fikk framovervendt sete har hun elsket å kjøre bil og er nesten aldri bilsyk lengre. De sitter trygt i disse setene også, men i frontkollisjoner er det vel ikke like trygt.
Septemberprinsen Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Det jeg lurer på er om ikke bena deres da vil nå langt oppover på seteryggen? Ser for meg at det vil bli slitsomt for dem, eller er ikke det et problem?
Gjest Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Storegutt på 2 år og 3 mnd satt bakovervendt inntil denne uka. Da snudde vi han. og han syns jo det er såå stas da.. spør til og med om vi kan kjøre bil.. hehe.. Men han syns det var greit å sitte bakover også han. Men det begynte å bli litt trangt. Lillemor kommer også til å sitte bakovervendt iallefall det første året etter babystolen. Men lenge til den enda, hun er bare 4 mnd.
Cornelianelia Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Det er mye tryggere å sitte bakovervendt enn forovervendt. Les mer på siden til Trygg Trafikk f.eks. Alle eksperter anbefaler at barn sitter bakovervendt. Eldste vår på to år og ni måneder sitter fortsatt bakovervendt, og hun har det ikke for trangt på beina. Vi hadde en periode hun ble bilsyk, og det var slitsomt, men det har gitt seg. Virker som om hun har vokst det litt av seg. Vi har ingen planer om å snu henne ennå.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 Storesøster er snart 3 år og sitter bakovervendt. Det er litt trangt, men det er bedre enn om vi kræsjer og hun sitter forovervendt. Dette emnet er jo hyppig diskutert her, men utifra et medisinsk synspunkt så er det helt klart best resultat i en kollisjon dersom barnet sitter bakover. Vær litt kreativ for å få barnet til å sitte godt der, ta av sko, ha en DVD-spiller slik at barnet får underholdning, heng en uro fra nakkestøtten el.l. Jeg kommer ikke til å snu henne før vi må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå