Gå til innhold

Dere som har barn av hvert kjønn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var svangerskapene forskjellige?

I tilfelle, hva var forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle svangerskapene mine var ulike, men dette (jente nå, tre gutter fra før) har skilt seg vesentlig ut på et par områder.

*Testen slo ut myyyye tidligere og mer tydelig enn med guttene

*Var ikke kvalm denne gangen, var kvalm i ulik grad meg guttene, mest med minste, nå var jeg overhode ikke kvalm.

*Kjente senere og mindre liv, vesla er mye roligere i magen enn brødrene sine.

*Mye mer humørsvigninger, var ganske rolig og grei (om enn noe overfølsom) med guttene, skikkelig pms-troll de første 20 uken nå.

Skrevet

Hadde to enkle svangerskap uten noe kvalme eller ennet ubehag.

Det eneste som var forskjellig var at med jenta hadde jeg elendig imunforsvar og var skikkelig sukkersugen. Mens med guttenderimot hadde jeg bedre imunforsvar enn noen sinne og klarte ikke sukker.

Skrevet

Med nr 1 som var ein gutt så var eg mega kvalm tidlig og var kvalm heile sv.skapet men det bedra seg når eg var rundt 6mnd på veg.

Med nr 2 som var ei jente så var eg nesten ikkje kvalm i det heile tatt, men eg fikk veldig bekkenløsnings smerter med ho. Testa også tidligare med ho enn med gutten, var ein gong på sjukehuset for å sjekke etter liv sida ho ikkje ville reagere, var 17 dagar til terminen da.

Skrevet

Mindre kvalm med gutten. Om det var pga kjønn eller akkupunktur vites ikke. Ikke bekken problemer med gutten. Utrolig fet hud med gutt. Fin hud med jente. Tykt og flott hår med snuppa, tynt og pistrete og fortsatt hårfelling med gutten. Taklet mer av lukter o.l. med gutt. Ang.mat var det det samme jeg ikke taklet med begge.

Skrevet

har en av hver og har hatt ekstrem svangerskapskvalme med begge to.

Nå sist (med gutten) startet det tidligere og varte hele svagerskapet, jobbet kun 2 dager etter positiv test.

første svangerskap startet kvalmen i uke 6 og jeg ble litt bedre på slutten, men mye kvalm da også.

Har vært inn og ut av sykehus for intravenøs behandling flere ganger i begge svangerskap.

Moren min var likedan i sine svangerskap, så legene mener at det er genetisk desverre,

Så hos meg var det egentlig ikke noe forskjell.

Skrevet

Fine svangerskap med jentene men helt jæv...med gutten. Kvalm, bekkenløning, mye og mange infeksjoner her og der, inn og ut av sykehus.. Mye vondter alle veier.. Fikk gutten mellom jentene...

Med jentene var jeg ikke kvalm, bare bittelitt vondt i bekkenet og ikke noen infeksjoner og lite vondter..

Må sies at gutten var 1 kg større enn jentene og kom 14 dager på overtid.. Jentene kom før termin.

Skrevet

4 helt like svangerskap. 3 jenter og en gutt:-)

Skrevet

Med guten (nr 1):

* 50% sjukemeldt pga kvalme frå veke 6 (kasta ikkje opp, var berre vanvittig kvalm 24/7). Bedre rundt veke 20, begynte då å kaste opp ca 1 gong for dagen, men slapp unna kvalmen. Kasta ikkje opp etter veke 25.

* Sjukemeldt pga bekkenløysing frå veke 14, blei ikkje heilt bra igjen før neste svangerskap.

* Kjente liv rundt veke 18, mot slutten av svangerskapet sparka han hardt i ribbeina (nok til å vekke meg om natta)

* Magen var tydeleg rundt veke 15, mammabukser frå ca veke 12.

* La på meg totalt 22kg

Med jenta (nr 2):

Var ikkje i jobb, kunne (dessverre) ikkje bli sjukemeldt frå 1 1/2-åringen.

* Kvalm/kasta opp ein del frå veke 7, men frå veke 10-14 var det ekstremt. Kasta opp ALT i tre dagar (med unntak av eit par slurkar vatn), blei sengeliggande i 5 veker, kvar gong eg gjekk ut av senga kasta eg opp. Klarte å få i meg litt væske og kanskje 1/2 rundstykke for dagen, så slapp innlegging. Kasta ikkje opp etter veke 20.

* Bekkenet var bedre no med jenta, men hadde litt smerter i symfysen, mens eg berre hadde smerter i bekkenledda bak med guten. Bedre etter 2. svangerskap enn etter første.

* Magen blei ikkje synleg for "heile verda" før rundt veke 20, mest fordi eg gjekk ein del ned i vekt og klærne mine blei for store. Kunne bruke dei vanlege buksene mine til rundt veke 20.

* Kjente liv i veke 21, men denne gongen låg morkaka på framsida og blokkerte så å seie heile området der eg kunne kjenne noko.

* La på meg i underkant av 10kg totalt (var oppe i startvekt igjen i veke 30).

Skrevet

Hadde og ein liten blødning i veke 10 med jenta, men alt var fint på ul, og måtte på føden i veke 25 med jenta pga smerter i magen/livmora, men igjen var alt fint på ul.

Skrevet

Første svangerskap, gutt:

-Streken på de to graviditetstestene jeg tok (ikke morgenurin) var MEGET tydelig, gikk ikke an å ta feil!

-Ikke noe kvalme i det hele tatt

-Ingen lyster hva angår mat osv, men mistet totalt lysten på Pepsi Max

-Noenlunde rolig i magen mht. sparking

-Ingen kynnere

-Ingen tegn til bekkenløsning

-Var hormonell på en slik måte at jeg tok lett til tårene

Andre svangerskap, jente:

-Måtte ta to tester, for den første hadde så svak strek at jeg var usikker. Måtte morgenurin til for å skimte den litt tydeligere.

-Var kvalm (ettermiddag/kveld) fra 6-7 uker frem til 13. uke

-Mye kynnere

-Noe bekkenløsning

-Var hormonell denne gangen også, men denne gangen med ekstrem kort lunte!!

-Ang. lyster, så var det fremdeles ingenting med mat, men de siste fem-seks ukene før fødsel var jeg helt gal etter lukter som hadde med bil å gjøre (dvs. bensin, eksos, lukten inni bilen, "kjøre-gjennom-tunnel-lukt", og ikke minst lukten i butikker à la Biltema), hehe..

-Mer aktivitet mht. sparking i magen

Var det jeg kom på her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...