Trønderbærta Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg og faren til jenta (snart 7 år) har delt ansvar og omsorg (annenhver uke), men når hun mangler noe er det alltid jeg som kjøper (får innimellom penger til det da), han kommer bare til meg å sier hun mangler ditt og datt (fotballsko nå da..), så sier jeg han kan da bare kjøpe til henne, men han har da aldri penger til det, så da blir det til at jeg kjøper for hun trenger jo det!! Kan jo ikke nekte, for da går det jo utover henne....men blir så frustrert!!
*Lissi* Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Sett dere ned å prat om det. En løsning kan jo være at dere setter inn et fast beløp hver mnd. som dere bruker på utstyr/klær til henne.
prinsesse vilikke Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Det er jo ikke riktig at du skal betale alt utstyr hvis hun bor hos dere 50/50. Men jeg skjønner jo at du kjøper til henne hvis pappaen ikke gjør det - for man vil jo ikke at barna skal lide.... jeg har barna nesten 70% og står for alt utstyr alene til 2 barn - skal si det er DYRT i perioder når de vokser fra alt og de skal være med på aktiviteter. Jeg kjøpet masse på loppis og på finn fordi jeg ikke får pappaen til å betale noen ting....Da får jeg ofte nesten mye ting til en VELDIG billig penge:) Men enig med hun over - prøv å prate med han og forklar at dere må dele på alle disse utgiftene. Men - er han like vanskelig som min x, skjønner jeg at du bare kjøper - og svelger en kamel eller to:)
Trønderbærta Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2009 Det gjør meg ingenting å handle til henne, og har penger til det, men jeg mener at ettersom han er så opptatt av at vi har delt ansvar, så bør han ta det ansvaret å handle selv det hun mangler hjemme hos han på eget initiativ. Blir for enkelt å gi meg peng så jeg må handle, jeg jobber 100 %, har en sønn til, og er masse alene (sambo på sjøen). Han er hjemme hele tiden (sykmeldt), og har dame som jobber bare litt, og de har ikke flere barn. Så de har tid, mens jeg sliter med tida!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå