Gå til innhold

Utslett, noen som har hatt lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 15 mnd begynte med utslett på stumpen før helga, og fikk så feber opp i 40 lørdag. Utslettet hadde da spredd seg til bena også. Allmenntilstanden var upåklagelig, og hun var relativt upåvirket av den høye feberen... Hun var helt feberfri midt på søndagen og har ikke hatt noe feber siden da, men utslettet vedvarer. Det har nå kommet til armene og ansiktet. Hun har ikke noe utslett på magen eller ryggen. Utslettet klør ikke og jeg kan føle at noen av prikkene har en liten hevelse. Det er enslige prikker og de flyter ikke inn i hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke dette være den femte barnesykdommen da?Det er visst prikker og utslett samt feber inn i bikdet...

Skrevet

Har gått gjennom alle de kjente barnesykdommene, og utslettets opprinnelse, fremtoning samt sykdomsforløp stemmer ikke med noen av disse. Femte barnesykdom kjennetegnes av at de ser ut som om de er slått på kinnet.

Skrevet

Det høres litt ut som noko min sønn hadde i påsken, fekk feber og utslett som starta rundt munnen, som spredte seg på hendene, oppover armene, rumpen, og nedover beina. Me kan enda sjå merker etter dei største utsletta, det rundt munnen begynte til slutt å flyte i sammen, ellers på kroppen var det separate prikker.

Me var til lege, men han fant ikkje ut kva det var, sa til slutt at det måtte være eit virus.

Fleire av barna på småbarnsavdelingen i barnehagen har hatt det, i ulik grad.

Me har konkludert med at det sikkert er noko nytt......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...