Gå til innhold

kurs for gravide.


Mille;o)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen =)) Jeg prøver å finne kurs alt fra alternative til yoga osv... men de jeg har funnet har endten begynt eller er fulle.. Er det noen som har noen tips til flere kurs? linker??

 

Takk ....=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du tenkt å oppnå med kurset?

Det er en jungel av folk som vil tjene penger på gravide kvinner, så vær litt selektiv før du velger.... det er ikke alle som er like nyttige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym. Jeg vet ikke hva jeg prøver å oppnå med kurset enda ettersom jeg ikke har bestemt meg for noen kurs... Men målet er å titte litt rundt og se hva som finnes. Jeg er i værtfall for Alternative ting som bla forskjellige avslapnings teknikker osv...Prøver å suge til meg den kunskapen som jeg tror er nyttig, men self til en viss grad ;0)) Har forståelse for at kansje noen er litt neggative til forskjellige kurs pga mener at de ikke er noe nyttige osv. Men det tenker jeg at er vel opp til vær enkelt, hva vedkommende føler seg trygg på og føler at hjelper akkurat for den/de parret...vi aller er så forskjellige ;0))

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mille

 

Jeg har vært på et kurs hos livh.no, som jeg var meget fornøjd med!

Vi lærte om Lamaze ( flotte pusteteknikker + avslappning.... )

vi lærte om visualisering, fikk healing :-)

Snakket masse om hvordan få mer energi i hverdagen. Hun har forløpende kurs

 

Lykke til

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nummer to. Da jeg var gravid forrige gang, sugde jeg til meg alt som var av informasjon og kurser for gravide. Jeg gikk på fødselsforberedende kurs i regi av helsestasjonen, noe som viste seg å være en gedigen flopp. Vi betalte 800 kroner for to kurskvelder, der var vi ni eller ti par med førstegangsforeldre som satt med store øyne og åpne ører. Vi fikk servert vann og ritzkjeks, og det ble vist en utopisk fødselsvideo med en andregangsfødende kvinne. Hun hadde en "plankefødsel", hvor alt gikk etter boka. Vi fikk utlevert noen kopier av forskjellige fødestillinger, og informasjon om eventuelle smertelindrende tiltak. Jeg vil påstå at dette var fullstendig bortkastet. Alle de vi snakket med på kurset var enige om at alt det som ble tatt opp på kurset er noe vi kan lese oss til selv.

 

Det jeg har tenkt i etterkant, er informasjon om tiden etter fødselen. Kurs om hvordan man takler hverdagen med en nyfødt baby, såre pupper, ømt underliv, dvask hud, vondt for å sitte, vondt for å gå på do, forventninger om at man skal være en supermamma som går på SATS fire dager i uken, går på kafé, stiller opp med hjemmelagde boller og nytrukket kaffe til alle besøkende, nattevåk og total utmattelse. For alle kursene fokuserer på fødslen, på ventetiden og på den totale morslykken. Men når man forlater sykehuset med den nydelige vesle etterlengtede babyen, kommer hverdagen. Da er man overlatt til seg selv og sin egen sunne fornuft. Og det er ikke bare enkelt!

 

Det å bli mamma er det største som har hendt meg, den totale lykkefølelsen var da hun lå på magen min første gang. Men hverdagen kommer og man blir ulidelig sliten. Jeg skjønte det ikke før hun var nesten ett halvt år at jeg var helt på felgen.

 

Så hvis det er noen som har tid og overskudd til å starte opp kurs om tiden etterpå, tror jeg det kan bli en gullgruve. Men det er ikke sikkert at man er mottakelig for akkurat den slags informasjon når man er gravid for første gang. Jeg var i allefall ikke det!

 

Nå gleder jeg meg til å bli mamma igjen. Denne gangen skal jeg ta det med ro og slappe av sammen med babyen! Det er det beste rådet jeg kan gi alle.

 

Fødselen er den minste jobben, den virkelige jobben starter når babyen er ute!

 

Stor klem fra en som snart blir mamma igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)))

 

For et utrolig nydelig innlegg=))) jeg suger gjærne til meg info fra en som har erfaring=)) høres ut som om et kurs for gravide etter fødselen og om tiden rundt den hadde vært helt supert =))

Takk for gode råd =)))

 

Kos deg masse med nurket inni magen =))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på livh.no, der har de et slikt kurs for nybakt mor!!. Utrolig spennende og viktig.

Jeg har og prøvd healing for gravide- og svangerskapskurset deres- Anbefales virkelig :-) :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...