Lunita_ Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg var hos helse søster i dag på 8 mnd kontoll,og hun sa jeg godt kunne begynne med vanlig kumelk om 1 1/2 mnd,da er han altså 9 1/2 mnd.(små mengder)... Noen flere her som begynnte med vanlig melk så tidlig? hvordan gikk det? hvordan melk fikk de da? H-melk,lettmelk?? glemmte jo å spørre om hvordan melk han skulle få hehe kan ikke huske allt!!
Gjest Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Begynte såvidt når han var 10 mnd. Ga han ekstra lett melk som vi bruker vanligvis. Hvis ikke gutten din er tynn og trenger fett, så er det helt greit med de sunne alternativene. Her fikk gullet noen gråtetokter en stund etter han hadde fått melk de første gangen, jeg vet ikke om det kom av melken, men innbiller meg det. Så tok en pause. Neste gang var det helt greit.
Septemberprinsen Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Hs sa til meg at en bør helst gi skummet melk, eller lettmelk om han ikke vil ha skummet. Jeg har gitt litt kumelk, og han likte det mye bedre enn mme. Har prøvd med både lunken melk og kjøleskapskald, og han foretrekker den kald. Her var det ikke noe magevondt eller problem med løs avføring ved innføring av melk. Gir i fra kopp jeg da, så blir ikke så store mengder han får i seg i løpet av dagen.
Lunita_ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2009 flaska er ikke så veldig populær her om dagen,så blir vel fra tutkopp her også trodde egentlig de skulle ha h-melk jeg,for de er jo så opptatt av at barn trenger fett og ikke lett produkter.
Septemberprinsen Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Skummet melk er vel ikke sett på som "lettprodukt"? slik som brus feks hvor produktet er lett når en fjerner sukker? Ikke vet jeg, men fettet i H-melk er vel ikke så sundt for babyer heller. setter ikke animalsk fett seg på innsiden av blodårene? Selv om jeg har en lettvekter, så håper jeg at jeg skal få han til å legge på seg av andre ting en rent fett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå