Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Eg jobber som heimehjelp 4 dager i uka, 7,5 timers dager. Dette begynner no å bli veldig tungt. Eg får ofte kynnere mens eg er på jobb, og eg har til tider store probem med ryggen. Eg har prøvd å snakka m sjefen min om å roe ned litt på arbeidsmengde, og først var det ok. Men så vil ho plutselig ha sjukemelding fra legen der det står at eg treng tilpassing. Korleis håndtere dette?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 gå til legen/jordmora di og hør om du kan få evt noen prosent sykmelding, slik at du har en-to dager fri i uka til å komme deg på. sjefen din er ikke så flink til å tilrettelegge eller stole på deg synes jeg, må hun virkelig ha det i svart/hvitt for å stole på at du har ubehag under graviditeten??hva med å høre med nav og hva de sier om rettighetene dine?De vet iallefall om du må ha papirer fra lege eller ikke for å bevise noe...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Problemet er at eg jobber ekstra på eit kontor i kommunen, og eg er redd for at eg ikkje kan jobbe den ekstravakta i veka vist eg får sjukemelding. Og eg trives virkelig på det kontoret.... Pokker til dilemma...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå