Venter09<3med ny spire Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Er det ett papir for det ett sted eller er det noe jeg selv må skrive og hva må man skrive i en? aner ingen ting om dette.. de av vennene mine som har vært i permisjon før jobber i kommunen, og der har de papirer for dette. men jeg jobber i en liten butikk og her har vi det ikke... Noen som vet om slikt hva jeg gjør osv...
Julelita Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 snakk med arbeidsgiver, trur at det kan variere litt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Jeg jobber i det offentlige, og her er det et skjema vi skal fylle ut, da minst 3 mnd før permisjonen starter. Men arbeidsgiver vet det nok. ",)
Venter09<3med ny spire Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 må si arbeidsgiveren min aner ingen ting. hun skjønner ikke så mye av det med svangerskaps permisjon og slikt. hadde vært lett vis det fantes noe papirer på dette for min del..
kath2 Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Det personalavdelingen på jobben hos meg sa var at jeg måtte gjøre tre ting, og det er følgende: 1) Skrive en "søknad" til nærmeste sjef hvor du søker om perm, og i samme mail lister opp hvordan ferie, evnt sykemelding, permisjonsuker osv skal fordeles. Dette gjelder også evnt ferie i 2010. 2) Fylle ut ett skjema som ligger på vårt intranett som sendes personalavdeling 3) Sende skjema/søknad til NAV. Dette må vel alle gjøre, slik at arbeidsgiver igjen får tilabkebetalt penger fra NAV. Regner med at dette er mer eller mindre likt for alle.
1. gang:) og engang til:) Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Hei! Det er to skjemaer som skal sendes inn til NAV, ett skal du sende inn og det andre skal arbeidsgiveren din sende inn. Er du i tvil om hvordan papirene fylles ut kan du få time på NAV hos en konsulent. Skjemaene ligger på nav sine sider, og heter: Inntekts og skatteopplysninger for arbeidstaker (skjema 08-30.01) dette skal arbeidstaker fylle ut og sende inn, det andre heter krav om ytelse ved fødsel og adopsjon (skjema 14-05.05) dette skal du fylle ut og sende inn. Hvis du har termin etter 1. juli har dere rett på litt mer perm enn det som er i dag, dette er ikke endret på skjemaene enda. Men tror nok at nav tar hensyn til dette når de får skjemaene. Håper dette var til hjelp!
Venter09<3med ny spire Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2009 takk for svar.. de fra Nav har jeg. de er i orden, bare arbeidsgiver som må fylle ut sine papirer. Nå er det bare papirer fre meg til sjefen jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. er ett lite firma med 3 ansatte. og der vi er 2 gravide, og jeg er første man som skal fylle ut..
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Hører egentlig ikke til her inne, men tenkte jeg kunne svare deg allikevel. Jeg leverte bare en vanlig søknad til arb. giver jeg. Der skrev jeg bare at jeg søkte om permisjon i 44 uker fra den datoen jeg skulle gå ut i permisjon. Satte også opp at jeg ønsket å ta ut resten av ferien min (antall uker/dager) i permisjonstiden. Var ikke noe skjema jeg skulle fylle ut hos min arb giver ihvertfall. Arb giver sender så inn et skjema til NAV. Så sender du inn et skjema til NAV.
septbaby09 Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 hei, blir så forvirret, trodde det var en rettningslinje på dette jeg, virker som alle gjør forskjellig. et annet spørsmål, hvor lenge før termin bør man søke?
*toppris* Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 jeg må søke innen 3 mnd før permisjonen begynner... jobber i det offentlige... men lurer på en ting, når man søker om dette og far skal også ha permisjon.... hm... hvordan legger man det frem... ? vi tenker at han skal ta en dag i uken....
Venter09<3med ny spire Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2009 takk for svar.. skal se hva jeg får frem, skal prøve å snakke med arbeidsgiver i morgen men hun aner jo ingen ting. må far søke om permisjon tilk neste år nå, vi vet jo når og hvor lenge han skal være borte fra jobben da...
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 Din egen arbeidsgiver bør jo vite om hva slags søknad hun/han vil ha fra deg. Om det er nok med at du skriver en vanlig søknad eller om hun/han har et skjema du skal fylle ut. De to skjemaene som skal sendes NAV er jo likt for alle.....
Venter09<3med ny spire Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2009 Men det som er vanskelig nå er jo at ho ikke vet hva som skal stå der og slikt, ho aner ingen ting....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå