Gå til innhold

Noen som har byttet avdeling internt i samme bhg her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bytte avdeling for 3-åringen til høsten, men i samme barnehage.

Noe spes å tenke på? I forhold til å ikke skulle gå til den avdelingen og de voksne hun har vært vant til? Hvordan gjøre overflyttingen enkelest mulig?

Har du gjort det med ditt barn? Hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i går bytta 2 åringen vår avdeling. De fant ut at hun var litt for stor til å være i den hun var, så fikk beskjed for 2 uker siden at hun skulle bytte. Men vi har tenkt det samme selv også, at hun er mer for seg enn den andre på sin gruppe, så nå tror jeg hun trives veldig bra.

jeg tror ikke du trenger å bekymre deg å tenke så fælt på dette. Jeg har ikke forberedt henne noen ting. Det gikk av seg selv hele prosessen. Hun har jo sett de voksne i bhg før. Så de har sagt til meg at hun har tatt det veldig bra, bare litt uvant i spisesituasjonen, men ikke noe mer enn det. Så det går nok bedre enn du tror:)

Skrevet

det er personalet på avdelingen hennes som er ansvarlig for at dette bytte skal gå så smertefritt som mulig, ved å besøke den nye avdelingen, bli kjent med barna hun skal begynne sammen med osv.du kan jo snakke med henne om det, at hun skal på storavdeling for nå er hun stor jente etcslik at hun er klar over at noe skal skje.

Skrevet

Hun skal ikke fra småbarn til storbarn, men fra en storbarn til en annen. Vi er ikke enige med hvordan hverdagen struktureres på den avdelingen hun er på nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...