Gå til innhold

Erfaringer om Hånd, fot og munnsyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tar det før blemmene sprekker og tørker inn? Når lot dere de gå i barnehagen igjen?

For dere som lurer så er dette ganske likt vannkopper, men mest på hånden, føttene/beina og baken + evt i munn og svelg. Feber, dårlig matlyst osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde det når hun gjekk i bhg.

Men hun hadde nok et mildt forløp.

Ikke feber osv.

Bhg ringte meg å fortalte om utslettet hun hadde og sa jeg måtte ta henne med til lege.

Legen sa at hun skulle gå i bhg så lenge hun var frisk nok til det ellers.

Mens jeg som jobbet på føden ble sykmeldt- Han klarte ikke å finne ut hvordan det var med evt smitte ifh til nyfødte.

Skrevet

Jeg tror snuppa har hatt det. Veldig mildt dog. Fikk noen prikker på knærne først. Deretter noen på hendene, og noen på føttene. Så ingen i munnen men hun hadde så vondt i munnen at hun ikke spiste på flere dager. Ikke noen blemmer osm sprakk eller feber. Husker ikke hvor lenge hun var hjemme fra bhg, men det var ikke mange dagene. Er det ikke slik at da de først har fått det er skaden (i frhold til smitte) allerede skjedd?

Skrevet

Holdt barnet hjemme fra barnehagen inntil blemmene var tørket inn jeg da. Han var spesielt hardt rammet i og rundt munnen + håndflatene og det var ikke godt for han å spise bl.a. Tenkte også på smitte til de andre barna. Var i permisjon dengang og hadde mulighet til det - liker ikke å smitte andre da.

Skrevet

Tok en god uke før alle var tørket inne, men 2-4 uker før huden var hel igjen, men så var han hardt rammet også da.

Skrevet

Sykdommen smitter før den bryter ut, og ikke etterpå, så hvis ungen ellers er i fin form (uten feber) kan h*n være i bhg som vanlig:)

Skrevet

Fint å høre. pappan har vært hjemme med han i to dager nå, så er jeg med han onsdag og torsdag i alle fall. Da burde vel det verste være over. Tror feberen er over nå, men han blir veldig lett sint/sår osv så han er nok ikke helt i slaget + våkner mye på natta.

Takk for alle svar.

Forresten - smurte dere noe på blemmene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...