Eira2010 Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Og traff en veldig sympatisk overlege der. Han ble alldeles sjarmert av frøkna vår, og skjønte godt vi ville prøve å få en til;) Hadde vi ikke hatt et sterkt ønske om å bruke samme danske donor som til vår datter, kunne vi satt i gang med en gang. Nå må vi imidlertid vente på at avtalen med dansk spermbank er i boks. Så tilbake til ventingen igjen:) Men vi er iallefall i gang. Alt er klart for ivf-forsøk i Norge!! Bare en bitteliten formalitet igjen:)
Mirasol Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Dette var positive nyheter Skjønner at det kan være frustrerende å måtte vente igjen, men forhåpentligvis så venter dere på noe godt Ønsker dere all lykke videre med forsøk, og må den lille spiren komme raskt
lykkelig_gift Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Hei! Dette var virkelig veldig flott for dere! Lykke til! Jeg har desverre ikke følgt med om du har skrevet din historie her, men siden vi (heterofilt ektepar) er omtrent i samme situasjon, så lurte jeg bare på om reglene har endret seg? Vi fikk en sønn etter inseminasjon i Haugesund. Da vi ønsket oss søsken med samme donor (som er anonym) måtte vi til Danmark, pga at reglene hadde endret seg i Norge, og en ikke fikk lov til å bruke donorer som er anonyme. Har jeg gått glipp av noe, eller bruker dere en donor som ikke er anonym, siden dere kan få utført dette i Norge? Du trenger selvsagt ikke å svare, men det hadde vært veldig fint for oss å kunne slippe å dra til Danmark - håper derfor at du tar deg tid til å besvare dette. Ønsker dere som sagt all lykke videre:-)
Eira2010 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2009 Nei reglene har nok ikke endret seg. Man må fortsatt benytte åpen donor i Norge. Vi brukte åpen donor i Danmark for å få vår datter som ble til ved hjelp av inseminasjon (av min kone). Vi har forsøkt på søsken en stund, men etter 8 inseminasjoner i DK er jeg fortsatt ikke blitt gravid. Siden loven er noe omvendt i Danmark, lar det seg ikke gjøre å utføre ivf der med åpen donor. Derfor er det en ekstra lykke for oss at det nå har åpnet seg en mulighet her i Norge som tillater at vi benytter samme donor ved ivf. Da gjør jammen litt ekstra ventetid ingenting. :-)
lykkelig_gift Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 O.K. Synd for oss, men får vel tåle å reise over til Danmark for å få til det som vi ønsker oss over alt i verden. Tusen takk for svar, og nok en gang: lykke til!
Eira2010 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2009 Takk for det! Og lykke til dere også!! Det er jammen verd all reising i verden når man lykkes:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå