Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg bor i utlandet foroverig, og har ingen planer om aa flytte hjemover.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Synes ikke noe spesielt om det. Selv om du bor i utlandet, så er jo ungen halvt norsk.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Hva slags navn kan jeg kalle ungen da? Ikke Norske navn og ikke utenlandske navn. Da er det bare de tradisjonelle bibelnavnene igjen da og jeg er ikke kristen? Må bare legge til at jeg vet at Natasja kommer fra Natalie som er et bibel navn, men det er ikke av de vanlige anna, Jenny, Elisabeth osv navna
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Ikke begeistret, men det kommer jo an på hvilket utland ungen skal vokse opp i. I Russland fungerer det helt greit, i USA får jeg litt trailer home-assosiasjoner, i Norge tenker jeg at søsteren heter Savannah-Michelle ...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Jeg synes det er fint Med du, trailer home??? Yngstejenta til Obama heter Natasha. Muligens den minst trailer home familien som finnes i USA. Er IKKe enig at det er trailerhome navn. Tenker av en eller annen grunn på skøyte dansere
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Må man være kristen for å velge et navn som dukker opp i Bibelen? Det visste jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Tenker at da må hun jo ha en søster som heter Anastacia. FOR russisk for min del, så om dte er der du bor funker det jo fint.
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Hjelper ikke. Jeg assosierer navnet med rimelig low class, selv om Obama-familien har brukt det. Søstera til Leroy, liksom. Selvsagt er det fordommer som taler, men de influerer nå en gang hvordan en assosierer i forhold til navn.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Nei selvsagt må man ikke det. Men jeg er ganske sterktfølende ateist så for min del forbinder jeg disse navnene med biblen og dermed, nei takk. Natasha forbinder jeg ikke med biblen, men det er et kristent navn. Ergo, jeg mener ikke at man ikke kan ta kristne navn om man er ateist, men de færreste ønsker nok navn som skriker bibel
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #11 Skrevet 5. mai 2009 For russisk for meg også. Men om du liker navnet så ta det for ditt barn. Hvilke assosiasjoner en har til navn er hva en kjenner til. I Engalnd er for eksempel ikke Johnny, Ronny eller Raymond for den saks skyld så "belastet" som her. Og Harry er helt akseptabelt, det heter jo forøvrig prinsen deres. Var det en i klassen din du ikke likte, så vil du sannsynligvis ikke kalle barnet ditt for det navnet. Har du lest en bok eller sett en film, med Natasha fra en trailer park, så assosierer du det. Har du vkst opp med en nabo jente du likte som het Natasha så liker du det. Navnet skjemmer faktisk ingen ( eller veldig veldig få)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Jeg synes det er veldig fint. Kjenner ei som heter det!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 hadde lyst på det selv, helt til jeg så et det ble ah satan baklengs.....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Kjempefint! Har alltid likt det. Nå hadde vi forøvrig en katt ved samme navn i mer enn 10 år så for meg vil det nå alltid være ett kattenavn. Navn på verdens beste katt da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå