***...*** Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er mellom 5 og 7 uker på vei. Syntes jeg har fått så stor mage, den skulle jo ikke kommet enda. Har en følelse av at det er mer enn en der inne. Kjæresten min har tvillinger familien..Jeg klarer ikke å roe meg før jeg veit om det er mer enn en. Kan man få ultralyd så tidlig? Ser man om det er mer enn en? Skal til legen min om tre uker, han skal da bestille tidlig ultralyd til meg. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bestille time selv hvis jeg ville ha noe før.Veit ikke om jeg klarer og vente ca 1 mnd på å få vite noe. Noen som veit om ultralyklinikker. Er det best med 2d eller 3d når man ikke er så langt på vei? Mye koster det?
ett til! Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 men om du er ca 5-7 uker på vei nå, og ikke skal til lege før du er i uke ti (i verste fall) og han bestiller tidlig UL da, så ikke glem at denne bestellingen også tar tid, så pluteslig er det ikke så tidlig Ul likevel... vet desverre ikke om hva er best av 2 eller3d,har bare hatt 2d selv. Hadde tidlig UL i uke 10, så babyen helt perfekt da, så det skulle ikke være problem å se om det er flere som gjemmer seg der inne ved hjelp av "vanlig" UL...
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Hei Det er mulig å se om det er mer enn en der inne nå, i alle fall hvis du er 7 uker på vei. Man tar 2d så tidlig. Det ser sikkert bare kjempeskummelt ut hvis du tar 3d så tidlig. Fosteret ser jo ikke ut som et menneske ennå. Jeg tok 2d-ul da jeg var 8+3 forrige gang. Da så fosteret ut som en bamsemums:) Men det viser i alle fall om det er to. Hvis det er noe du går og tenker mye på, ville jeg bestilt selv. Hos private gynekolger eller jordmødre koster det mellom 500-1000 for en ul.
gravid me nr 8 :-) Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 hehehe bamsemums...d var jo et drit skjønnt kallenavn for den lille skjønne spiren som vokser inni deg jeg skal også på ul snart for å sjekke om d kan være 2 babyer i meg siden jeg er stor allerede,pluss d svermer me en egga å to egga å trillinger i familien te samboeren min på begge sider der....kjenner litt angst for d kan du sei...men men,er glad for at d er noe`en i meg som vokser i jallefall
Gjest eelis+spire Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 Sniker innom fra 2. tri :-) Magen min var også kjempestor i 1. tri, men det var rett og slett fordi jeg var oppblåst. Det bor bare én inni magen min. Jeg var hos legen da jeg var 10+5 for å få henvisning til ul, jeg var usikker på hvor langt jeg var på vei, og om det kanskje var to inni der, på grunn av magen. Legen sendte henvisning, og jeg fikk ul dagen etter! På ul kunne jeg se en liten baby (jeg var så overrasket, det så jo faktisk ut som en baby!) som rørte masse på seg, det var kjempegøy :-) 2d er nok best så tidlig, den er jo ganske tynn og "ekkel" så tidlig. Dessuten ser man like mye baby på 2d som på 3d. Jeg betalte ingen ting, bare 40 kr for bildet jeg fikk med meg hjem. Er ikke sikker på hvorfor det var gratis, jeg har skjønt det sånn at det vanligvis koster oppmot tusenlappen for tidlig ul.
lille mini til mamsen Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 jeg tok tidlig ultralyd, for jeg hadde akkurat samme " problem " som deg, jeg var da 7 uker vei og hadde mage og jeg har mange tvillinger i min familie. Jeg ringte Volvat på torsdag og fikk time på mandag. Greit at det koster jo, betalt 830 kr for 5 min. Men jeg angrer ikke noe, fikk til og med at UL bildet.. Var helt utrolig.
gravid me nr 8 :-) Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 å hvor mange lå d i magen din da? du glemte å skrive d gitt hehe
***...*** Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2009 Tusen takk for alle svar:) Jeg må nok få bestilt tidlig ultralyd gitt, klarer ikke vente så lenge på å få svar. Blir helt tullete av å ikke vite om det en eller to der inne. Lurer på det samme, hvor mange lå det i magen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå