moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Det var fint vær hele sist uke, og på søndag fikk barna trampoline av morfar og oldemor. Så er det jo bare stygt vær etterpå! Storesøster vil hoppe, og lillebror vil også være med, men trampolinen er jo våt. Lar dere barna hoppe med sko? Eller skal de alltid av??
Vinden blåser Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 aldri hoppe når det er vått, sko alltid av, og ingen løse gjenstander som ball,sko ect på trampolinen. i tilleg har du regelen med maks 2 stykker omgangen. ingen andre har lov til å sitte på kanten.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 Oi oi så omstendelig =) Hvorfor ikke hoppe når den er våt? Og hvorfor ikke baller, om de er myke som badeballer el.? Jeg er helt blank her jeg =)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Sko skal alltid av ja. Har egentlig aldri tenkt overfor hvorfor men må vel være fordi den går fortere sundt og fordi det er enklere og trokke over med sko. Hadde heller ikke latt dem hoppe når den er våt, den er nok veldig glatt da. Løse gjenstander er fordi de kan tråkke på det også tenker jeg. Og kanskje fordi de hiver på hverandre når de er i lufta og skader kan oppstå. Vi har en regel med en og en om gangen. Hvis to med stor tyngde forskjell hopper kan det fort bli farlig for en av dem og da særlig den letteste. Hvis han lander når de andre hopper mister han fotfeste, de kan kræsje sammen og få kinker i rygg og nakke. Trampoline mener jeg må brukes med forsiktighet. Legekontorer sier jo de merker når trampoline sesongen har begynt. Er veldig mange skader. Jeg leste en plass at det står aldersgrense på 7 år på trampoliner. Jeg lar aldri mine hoppe steder der det ikke er nett.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2009 Vi har selvfølgelig nett til. Jeg har latt dem hoppe samtidig. Lillebror sitter eller ligger mens storesøster hopper og så sier jeg at hun må sitte så lillebror kan hoppe. Så lenge jeg står der og storesøster lyer meg, skal de få lov å være oppi begge 2. Det er ikke så lett for de på 1 1/2 - 3 år og forstå at men må vente på tur heller. Da blir ikke hoppingen noen koselig lek.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Nei men de barna som er sammen med mine er fra 11 år og ned til 4 år, så det blir veldig stor alder og tyngde forskjell. Og det er 6 stk minst,(trampolinene står hos besteforeldre), så vi har innført en og en. For to og to skled ut. Og de eldste syntes det var gøy og stå og hoppe slik når de minste lå, og det ble veldig høyt!! Vi står heller ikke og passer på da de er så store.. De liker også og ta salto, og da er det farlig om andre dytter til dem eller kommer i veien.
yasmina Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Her hopper de sammen hvis det kun er mine to barn og vi er der med dem, hvis ikke er det en og en. Hopper uten sko og har nett.... Her derimot får se hoppe når den er våt, hvis ikke kan vi ikke bruke den halve året for den blir for varm så om sommeren spyler vi den før de får hoppe og så har vi sprederen på over dem mens de hopper. Er utrolig kjekt, em de må da hoppe en og en, men den andre får sitte inni på kanten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå