Gå til innhold

Dine og våre barn..Er dette urettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt nye vår/sommersko til barnet vårt, sandaler og joggesko. Datteren til mannen min (og min mann også for den saks skyld) reagerte på dette og mente det var urettferdig at jeg ikke kjøpte sko til henne også. Er det det? Er det jeg som skal kjøpe utstyr til henne og?

Vi har ikke så god råd og går i null hver mnd. Jeg og mannen min tjener likt og setter hver mnd et like stort beløp vekk på en regningskonto. Resten av pengene bruker vi som vi selv vil, og forsøker å dele på handlingen av matvarer, selv om det gjerne blir jeg som står for det meste av dette. For å ha råd til å kjøpe skikkelige sko til barnet vårt må jeg bruke av barnebidraget. Jeg forsøker å spare en del av det hver mnd på en egen konto også og bruker aldri av de pengene til eget forbruk! Min manns barn er her annenhver uke. Hun er så stor at hun hverken går i barnehage eller på SFO og hverken min mann eller biomor betaler noe bidrag til den andre, men det er biomor som får hele barnetrygden for dette barnet.

Jeg mener at så lenge jeg bruker av mine penger (eller barnebidraget) så er det ikke urettferdig at jeg kjøper noe til vårt barn og ikke noe til stebarnet. Hun får da klær og sko av sin mor også uten at noen reagerer på at det er urettferdig. Min mann kjøper så og si aldri klær/sko til noen av barna, men kjøper han noe er det oftere til sin datter enn til vårt felles barn. Hvorfor er det da urettferdig at jeg kjøper utstyr kun til vårt felles barn og ikke til stebarnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det hørtes så fryktelig urettferdig ut nei.. Du får si at du måtte brukes barnet deres sine sparepenger på sko da..

Skrevet

Stebarnet har ei mor og en far som skal holde det med utstyr, og det er ikkje ansvar meiner eg.

Eg har også eit stebarn, og klart eg kjøper til han også, men eg prioriterer å kjøpe til vårt barn.

Skrevet

Det er da ikke ditt ansvar, men din manns ansvar slik jeg ser det.

Jeg har forresten både biobarn og stebarn, og det er jeg som står for det aller meste av innkjøp av sko og klær til mitt eget barn. Men min eks kjøper da sesongbetonte klær som feks sommertøy.

Vi er også nødt til å ha klær til mine stebarn her. Mor sender ikke med klær og utstyr, det må vi skaffe selv. Så det er jeg som kjøper klær og slikt noe til mine stebarn også, ettersom jeg elsker å shoppe da... Kremt.

Dersom din mann vil at du skal kjøpe klær til din stedatter, må du forhandle frem en løsning hvor du siiter igjen med mer penger på din private brukskonto.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke er urettferdig. For det første kjøper man sko til ungene etter behov, ikke som presang.

Når en av mine unger trenger nye sko, så kjøper jeg til den som trenger, ikke til begge, for ikke å gjøre forskjell. Men jeg har bare to barn med samme mann, så vi trenger kanskje ikke å måtte ta samme hensyn som dere.

Men det er vel naturlig at du og han deler utgiftene dere har på deres barn og han og eksen deler utgiftene de måtte ha i forbindelse med sitt barn.

Skrevet

Enig med alle over her. Det er ikke ditt ansvar å kjøpe utstyr til stebarnet. Det får mor og far til jenta stå for.

Om din stedatter skal få utstyr av moren sin, faren sin og av deg. Ja, da blir jo det urettferdig ovenfor ditt barn. Nei, ikke tenk noe mer på det. Du har ikke gjort noe galt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...