Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg rett til å bli irritert eller er det bare jeg som overeagerer? Vi leier en 90 kvm leilighet i 1 etasje, med bhg rett utafor og butikk i nærheten, med flere andre blokker i nærheten. Vi har en verandaplatt på ca 30 kvm rett utafor som folk tror de bare kan komme og gå på. De bruker det som snarveier, står der og røyker (!) og nylig så jeg ungdommer som sto å spytta nedi et hull der hvor et par planker er knekt, på platten vår og nå står de der og henger og prater.. Tidligere idag sykla unger der med syklene sine. I leilighetene rett over oss bruker folk å stå på verandaene sine å røyke og deretter kaste ned røyken på verandan vår og nå er jeg lei! Synes dere jeg burde si ifra til styrelederen? eller skal jeg bare akseptere det siden vi har valgt å bo såpass "offentlig"? Føler ikke engang at dette er hjemmet vårt engang for folk oppfører seg om det er en offentlig plass de kan eksponere som de vil. Vi betaler 8k for leiligheten i mnd, og såpass "privat" synes jeg vi fortjener å bo. At vi får ha verandaen for oss selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SI FRA!!!!!!! Det dere leier er deres eiendom!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg hadde ikke godtatt det

Skrevet

Sett opp potteplanter langs kanten på terassen, så ser det litt mer privat ut. Kanskje folk tar et hint da? Men si fra ja, det er jo deres!

Skrevet

Vi har sagt ifra til huseier om det med røyken som kastes ned på verandaen, men vet ikke om styrelederen kan gjøre noe med de som bruker det som en plass til å henge? Blir så irritert!! til og med nå sitter det folk ute der, og er er ikke av den hissige typen som brøler til folk at de skal hute seg vekk fra eiendommen vår.. :P

Skrevet

Klart dere må si ifra. Styret kan da ta det med i neste referat som sendes til alle beboere, evt sende et eget brev til alle om det. Og er det ikke brannfarlig med alle røyksneipene?

Men kan jo hende det er en misforståelse et sted - at de andre tror det faktisk er allemannseiendom? Det løser i hvert fall ingenting at dere ikke sier ifra :)

Skrevet

Så lenge plattingen og området utfor er privatisert, så har du all rett til å si fra!

Sjekk det først. Om det ikke skulle være det - vi fikk beskjed om at vi disponerte et område ute, som viste seg å være en bløff fra tidligere eier, så søk! (Vi fikk området så snart vi søkte)

Dersom folk ikke kan la deres eiendom være i fred, så er det styrets sak å rydde opp! Og så lenge du har en sak gående så kan det føre til reduksjon i husleie eller tilsvarende, når du ikke får det du har krav på!

Og det å kaste utover altanene er jeg ganske sikker på allerede står i reglementet i borettslaget, så der har du all rett til å klage, både til naboer og til styret!

Skrevet

Jeg også hadde samme problemet. Bodde i første etg på hjørnet, og terassen min ble hyppig brukt som snarvei. (spesielt fra naboleilighetene..)

Jeg sa i fra når jeg ble sinna nok, for jeg er heller ikke så flink til å si i fra til fremmende mennesker.

Så jeg begynte å binde schæferen min på utsiden, og det funka! He he..

Også satte jeg ut planter og små trær i potter for å vise at dette ikke er noe fellesområde. Jeg meldte meg også inn i styret og fikk vedtatt gjerde rundt. Det funka også :-))

Men du må si i fra. Jeg hadde ikke godtatt at folk sto og røyka på MIN platting eller brukte det som søppelplass.

Skrevet

Høres uholdbart ut. Dere betaler for å disponere området, da skal dere også få være i fred. Høres ut som om folk ikke skjønner at det er privat område, så du burde prøve å få til en slags avgrensning, gjerde, hekk, store potter med planter e.l.

Jeg bor i en tilsvarende type leilighet, har også hatt problem med at folk har kastet ned sneiper og søppel. Ganske irriterende å måtte plukke søppel på sin egen terrasse hver dag. Her var det ikke så vanskelig å finne ut hvem det var, og etter å ha psyket seg opp noen dager gikk samboeren min opp og sa i fra (han er tøffere enn meg!). Det var visstnok ungene deres som hadde kastet godteripapir o.l, og det ga seg etter at vi sa i fra. Pussig nok kom det ikke flere sneiper heller, må være noen storrøykende unger der oppe!

Men ja, du kan jo sette opp en lapp i fellesgangen. Selv om det egentlig ikke skulle være nødvendig, ethvert voksent menneske burde skjønne at søppel ikke forsvinner når man kaster det utenfor balkongen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...