torne Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har akkurat blitt mamma til en liten gutt på 1 1/2 år (fosterbarn). Selv er jeg 40+ og har egentlig ikke så mye erfaring med så små barn. Mange av dere har helt sikkert masse tips og triks å komme med når det gjelder det meste og det hadde vært så hyggelig å ha noen å spørre når man står og stamper og ikke kommer noen vei. Akkurat nå er vi midt inne i en voldsom trassperiode og det er ikke veldig hyggelig verken for store eller små. Kanskje noen har en oppskrift på hvordan man skal hanskes med en som ligger og ruller rundt på gulvet og vræler fordi han ikke fikk det som han ville..... Ellers ønsker jeg alle en kjempefin kveld :-)
Reveenka Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Hei du c",) Gratulerer med liten(stor) tass! Hehe, vræling på gulvet har vi vår del av her i huset for tiden også - minste revungen på tre år er ei bestemt lita frøken, og skrur opp volumet fordi hun tror det hjelper.... men det gjør det ikke! Overse det, eller avled alt ettersom hva som passer i situasjonen c",) noe av trassen er kanskje en reaksjon på det han har vært gjennom, også?
torne Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 Det blir mye ignorering og avledning om dagen og man føler en sinnsyk avmaktsfølelse over følelsen av at uansett hva du gjør, så hjelper det ikke. Tenker på junior stakker som helt sikkert blir helt utslitt av all hylingen. Håper bare han etterhvert skjønner at det ikke er noen vits i å holde på. Han har opplevd mange omsorgspersoner allerede så han prøver oss nok ut. Det er vel bare å bite tennene sammen å fokusere mest mulig på de gode stundene :-)
Reveenka Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Stakar liten. Masse kjærlighet og kos er sikkert viktig! Lykke til, jeg er imponert over hva dere tar på dere c",)
torne Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2009 Han er verdens skjønneste gutt mellom raserianfallene :-) Så det blir mye kos.
Ronja65 Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Velkommen inn. Her er det koselig å være:-) Så flott at du er fostermor:-). Selv har jeg fire barn fra 3-19 år og vært fostermor (i mitt tidligere liv med min eksmann:-) til fire ungdommer i løpet av en 10 års tid, i forsterket fosterhjem. De fleste bodde hos meg fra de var ca 13 år- 18-20 år gamle. Det var tøfft men også utrolig givende. Det gjelder og holde ut den første tiden, så blir resten forhåpentligvis bra. Og som du ser av min klaging på toppen, så er det ikke bare fosterbarn som hyyyler:-))))
=0)attpåklatt en gogutt(O= Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Hei og velkommen hit =)))) Ser du har fått gode råd allerede ang trass.Det går over etter ei stund. Å det er helt sant ;O) Har en liten en på 2,5år som trasser vilt om dagen,så jeg vet hvor frustrerende det er til tider,hehe.
torne Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2009 Tusen takk for god velkomst :-) Det setter jeg umåtelig stor pris på!! Her tror jeg det absolutt er godt å være, så ha tålmodighet med meg hvis jeg kommer med spørsmål om selvfølgeligheter. Når det står på som værst kan en enkel ting oppfattes som kjempestor, men med andres synspunkt blir alt så mye lettere :-) Ha en fin dag
♥Snulder Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Hei du! Velkommen hit:=) Småtassene er en prøvelse... men jammen er de herlige og! Her kan du spørre i vei så mye du makter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå