Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og fikk vite at lillegutten er stor gutt, mer bestemt 3800-3900.. allerede...

Jeg er tidlig i uke 38....

Settes igang i neste uke om han ikke kommer før, trenger jo ikke å kjøre rekordforsøk her...

Og jeg som har svømt hver uke, ikke drikker brus, og tatt min daglige kopp kaffe for å hindre at han blir for stor.

Jaja, perfekt rugemaskin jeg, ikke akkurat problem for babyen å få luft og næring her, aktiv er han også.

Genetikken er rar noenganger.

Flere som opplever det samme som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du satt i gang bare for han er stor???

Baby i magen her er estimert til +17% så det vil si 4200 ved fødsel.

Skal på ny UL 14 mai.Håper målene har stagnert litt.

Legen på sykeh sa dem helst ikke satte i gang pga litt stor baby.

For det er bedre og føde en stor baby om man er moden,enn umoden.

Storesøster veide 3680 og kom en uke føre termin.

Jeg er mindre både i magen og vekta nå,så kan egentlig ikke skjønne at det er en så stor baby der inne:S

Men,er livredd for at hun skal bli for stor.

Jeg spiser heller ikke noe snop,drikker brus eller spiser noe med mye sukker i.....

LIVREDD stor baby. hihihi

Skrevet

Min første var som din..

Ble ikke satt igang selv om jeg ble lovet det 2 ganger. Hun var 5000 da jeg tilslutt ble satt igang... 14 dager over termin.

Min nr 2 var bare 3820... så man trenger ikke få stor baby hver gang. (og ja, har brukt samme far... he he)

Skrevet

Ja, vi fant ut at det holdt med en totalruptur, vakuum og tang fra forrige gang, da fødte jeg 4080 to uker etter termin. Har +26%...

Bedre for baby å komme i uke 39 slik enn å stå og stange i bekkenet som storesøster, for hun var slapp da hun endelig kom ut!

Magen min er mindre enn sist, og vekta ikke fullt så ille, men gutten er større enn storesøster allikevel, veldig glad vi sjekket med ultralyd og ikke fikk overraskelsen på fødestua.

Dessuten tar de en underlivssjekk for å sjekke modenhet. Jeg er allerede sånn passe moden, sa de, og får nå modningsakupunktur i tillegg. Man er da ikke automatisk umoden om man ikke er i uke 40...

Skrevet

Burde kanskje også sies at jeg har opparbeidet en skikkelig fødselsangst etter en grusom førstefødsel, og at jordmor ikke vil ha en panikkslagen andregangsfødende med stor unge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...