Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Har en som er fra storesøster,den har jeg vasket,men har også kjøpt 2 stk nye.Holder det med og lufte dem,eller vasker dere dem??? Og har kjøpt ny Leander vugge,lufter dere senga føre bruk??Hva med himmelen?+Vaskes eller bare luftes??
MrsMilla Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 selve dynen bare luftes, det er ikke nødvendig å vaske den.
pia*fødeklar* Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Jeg vasker alt av tepper , dyner etc før jeg tar det i bruk..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Tepper og sengetøy vaske jeg, men ikke dyner og puter... Rister/lufter det eventuelt...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Brukte dyner og puter vaskes, selvfølgelig, men ikke nye...
pia*fødeklar* Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 vasker nye også jeg pga eventuell overskuddsfarge og kjemikalier fra produksjonen
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Det finnes nok også i stoffet i Leandervugga, men den får jeg ikke vasket... tror nok det holder å lufte dyna og vaske sengetøy... Mulig jeg tar feil, men... ;-)
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Har vasket alle dynene her, Himmelen Og stoffet til leandervugga er også vasket.Den kan demonteres:)
Mini09&Lille12 Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 Er dynene nye skal de ha gått igjennom strenge kontroller. Hvertfall er de kjøpt her i Norge. Da er det ingen vits i å vaske dem, for det er ikke noe kjemikalier igjen.. Det er rett å slett ikke lov i Norge. Dynene man får kjøpt her er jo godkjente av Norges allergiforbund osv . Tviler på de hadde godkjent noen med kjemikalier i. I så fall hadde det stått på lappene at de må vaskes først! Det gjør det jo ikke. Klær og slik blir noe annet..De er tilsatt med farge osv. De bør vaskes først. Jeg tror vi er litt mer hysteriske enn det vi trenger å være nå i dag. Jeg har bare luftet mine, men hadde sikkert ikke trengt det heller. Pollen partikler nå om dagen er nok verre enn en uvasket ny, kontrollert dyne.
Bøtteknott Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Jeg synes det er litt for mye hysteri rundt all denne vaskingen.. Og bakterier og støv og vet ikke hva.. Skjønner man skal vaske nye klær, men å demontere seng og vogner for å vaske? Nei.., barn har godt av litt for å ikke bli overfølsomme for bakterier. Ikke rart det er så mange barn som er syke. De blir jo nesten overbeskyttet for ting vi naturlig får i oss. Og som ikke er farlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå