Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 ..å venninnder har begynt å mase om at de vil se babyen som helt nyfødt, alle vil ha førsteretten på å se ungen. Jeg er førstegangs, vi har bestemt oss for ikke å ha noe besøk på sykehuset (annet enn min mor som kommer på besøk å skal hjelpe litt til første tiden). All annen familie får vente.. i prioritert rekkefølge blir det besteforeldre og tanter/onkler til babyen som får komme på liten visitt hjemme, og så de beste vennene våre etter det.. Altfor mange som tror de bare kan komme med en gang, ganske slitsomt igrunn.. jeg vil ha første tiden hjemme å kose med min samboer og babyen "alene". Når jeg forklarer dette skjønner de ikke at man må ha ro og fred den tiden, og at det faktisk er mange andre som maser også. De tror det er kun de som kjenner meg å vil se babyen.. Hvordan takle "presset" ?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 jeg føler det akkurat som deg! nesten som om de var jeg selv som skulle skrive det! off! jeg håper den lille kommer før termin, for da har ikke jeg kommet hjem til familie og venner.. studerer i bergen men hjemmeplassen er 5 og en halv time her ifra.. har termin syv dager etter siste eksamen.. det er så mange som sier at de gleder seg til den kommer og at de håper jeg føder på hjemmeplassen så de kan se den med en gang! koseli at dem bryr seg, men det er ingen av dem som tenker på mor, barn eller far..! tenker kun på seg selv... hvis dem kunne bestemt hadde de komt springende inn på rommet selv om navlestrengen ikke var kuttet av... siden det er første barnebarnet på begge sider er de kommende besteforeldre giret også, og min mor sa at hun kunne komme å hjelpe meg slik at jeg fikk ta eksamenene mine, men da måtte jeg si at jeg ikke tror jeg orker å ta noen eksamener etter fødsel, jeg vil heller kose meg med den lille.. mamma respekterte dette:) men svigermor, hun sa viss den kommer før så skulle hun ta seg ferie og komme å passe den så du får tatt eksamene.. men når jeg sa at det var ikke nødvendig, så kom hun med at hun kom for å avlaste meg, virket som om hun kom uansett.. jeg vil ikke at svigermor skal komme å romstere på alt, hun er av den typen som ikke respekterer mine ønsker, det er hun som står i sentrum.. alt skal gjøres på hennes måte, og når noen sier hvordan jeg skal gjøre ting blir jeg så ufatteli frustrert og forbannet! uansett hvem! hvis det er noen som skal komme å avlaste meg så er de iallefall min mor, ingen andre! for hun vet hvordan jeg er under press og hvordan jeg takler ting og hva jeg er istand til... hun lar andre få gjøre det dem synes er best, selv om kanskje det ikke er det mest effektive, eller det hun er vant til.. slik er ikke svigermor! ingen tør å si henne imot, ikke svigerfar, samboer eller samboer sine søsken! hvis svigermor kommer for å avlaste meg, så blir ikke det avlastning.. da vet jeg at jeg kommer til å bli kjempe deprimert, hun skal komme nå i helgen, og selv om jeg er høygravid og leser til eksamen så kommer ikke det til å være ett hinder for å romstere i skuffer og skap, fordi ting ikke ligger der som de pleier å ligge hjemme i hennes skap.. hvordan takle presset? gudene vet!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 og for å presisere, svigermor er hjerteli velkommen på besøk, på sykehuset, sammen med kommende onkler, tanter, svigerfar, min mor og min far.. viss jeg føder på hjemstedet, men komme til bergen og overnatte vil jeg ikke noen skal gjøre, ikke min mor, far eller sviker far, brødre, svigersøster eller svigerbror. men om noen absolutt skal komme til bergen for å avlaste vil jeg helst skal være noen som kjenner meg og som tåler å bli "sagt fra til" om de trokker over streken.. og det er faktisk min mor.. men jeg foretrekker at de venter til vi kommer hjem etter samboers siste eksamen..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Ligner veldig på min familie (da inkl svigerfamilien). Svogemor er helt lik din! Hun presiserte t.o.m at min mor ikke trenge å komme helt fra østlandet til oss i Bergen for å hjelpe til før/etter fødsel, det kunne hun gjøre! Blir jo litt anderledes med sin egen mor, dessuten blir ikke hjelp fra svigemor noe hjelp, som du sier, mer en belastning! Gleder meg til fødsel og til babyen kommer! Men tror jeg skal skru av mobilen f.o.m vi reiser inn på KK til jeg orker å slå den på igjen.. Har sikkert 15personer (utenom familie) som KREVER en tlf eller sms når vi er på vei for å føde.. Ja jeg kommer sikkert til å sitte hjemme å ringe alle sammen før vi reiser!!!!! Blir et evig mas i etterkant selvom jeg har sagt ifra =/ Har noen barndomsvenninner på østlandet som mener de skal komme hit på besøk (bo hos oss) når babyen har kommet, det skal de absolutt IKKE.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå