trøndermamman87 Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 var i konfirmasjon i helgen, og spiste røykelaks. er det farlig?
Babyønske �� Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 I følge matportalen sine råd for gravide er det ok å spise røykelaks så lenge den er fersk(fra nyåpnet pakke), og det vil jeg tro den var når den ble servert i selskap.........
Nr. 5? Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 jeg fikk beskjed om å ikke spise røykelaks, men jeg har spist både røykelaks, fårepølse og salami. Har ikke blitt syk enda jeg. Syns det er mye hysteri ute og går, da jeg gikk gravid med nr 1 for 12 år siden hørt jeg ikke et ord om noe jeg ikke burde spise. Så man får vel gjør som man føler og ønsker selv
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har fått beskjed om at det er ok å spise røkelaks så lenge den er fersk og fra nyåpnet pakning :-)
snuffe Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Ja, eller man kan følge anbefalingene fra myndighetene... De finner man her: http://matportalen.no/Emner/Gravide Anbefalingene er ikke laget ut fra at "spiser du dette vil du/fosteret bli syk." De er basert på at "spiser du dette øker du risikoen for fosteret du har i magen." Å kalle det hysteri å følge anbefalinger som er basert på forskning og laget for å minimere risikoen for å skade barnet sitt, synes jeg er rimelig drøyt.
lillespor Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 yayh, liker slike svar.. ikkesant, för var det ikke slik, tror man er altfor overbeskyttende idag.. ungen skal jo kunne leke i sandkassen etterhvert.
Gjest Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Det er alt for mye hysteri om hva du bør og ikke bør spise. Jeg er bosatt i London og her har de helt andre regler for hva man ikke kan spise. Fks leverpostei skal du ikke spise i det hele tatt når du er bosatt i England, men i Norge kan du spise det. Jeg fikk tilsendt en boks leverpostei i posten og spiser denne med goood samvittighet Og egg skal du visstnok unngå så lenge de ikke er ihjelkokte eller stekte! Jeg har ikke lagt om kostholdet mitt noe som helst etter jeg ble gravid. Kunne min mor, og besteforeldre bringe fram velskapte unger på det kostholdet de hadde skal jeg kunne det også Men det er jo min mening. Man må jo bare ta de forholdsreglene man mener er best for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå