Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ikke egentlig alenemor,men det føles slik. Mannen reiser bort utrolig mye med jobb. Er borte over 3 uker i mnd. Altså han er aldri hjemme. Han kan heller ikke slutte i jobben,da vi er helt avhennig av han inntekt.

Gutten vår er 5 uker. Og jeg sliter utrolig når mannen er borte med jobb. Hvordan er deres hverdag med nyfødte? Håper dere kan gi meg noen gode råd,eller trøstende ord:)

F.eks: når får dere tid til og dusje? Gutten vår sover veldig lite på dagen. Har prøvd det meste! Når han sovner på kvelden i tolv tia,er jeg dødstrøtt og klarer ikke gjøre noe annet enn og legge meg.. Han er veldig oppmerksomhetssyk,og kan ikke være "alene". Desverre bor foreldrene våre laaangt unna,så kan ikke spørre dem om hjelp. Har ingen nære venner og spørre om hjelp heller:( Uff, er så fortvila!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å legge ungen på et teppe på gulvet ved siden av dusjen:) Og etterhvert bruke vippestolen til dette:)

Og sover ungen i ti minutter, så legger du deg ned de ti minuttene(eller litt mer, alt etter som). Du trenger ikke holde barnet hele tiden, og nå begynner barnet å forstå at du er der om du ikke er helt oppi han hele tiden. De begynner å klare å fokusere bedre, og vil se litt lengre avstander.

En klarer å gjøre andre ting, for barnet trenger ikke være på fanget hele tiden, vet du:) Litt barnegråt må en tåle, slik at en får tatt litt vare på seg selv, og litt husarbeide.

Om noen uker, så ser du enden av dette:) Ungen vokser fort:)

Jeg har vært alene i spebarnstiden til begge mine barn, så jeg vet ikke hvordan det er å ha hjelp, jeg:)

Skrevet

har du bare 1 barn?

å du sliter? stakkar deg, da må du ikke få flere!!

er stort sett alene med 5 barn hele tiden da bf jobber sykt mye, å DET er slitsomt til tider da yngste bare er 1,5 år.. de er alle tette..

men vi valgte 5 barn (svikt i prev, men klarte ikke tanken på abort) å da må man bare finne kreative løsninger! :)

å med 1 barn er det ingen heksekunst å få gjort ting da..!!?

bare å ta med babyen på armen i når du rydder, la han ligge på teppet på badet når du dusjer.. osv..

Skrevet

teppe på gulvet forand dusjen er lurt :)

husk at det er lov å ha rotete hus, og det er lov og ha ferdigmiddager. det er ikke nå man skal være husmor på høyt nivå - nyfødte babyer driter i slike ting.

jeg har aldri spist så mye tror pakker som når småen var nyfødt. og fordelen med å være en er jo at man trenger ikke kjøpe mer en 1 og da er jo de ikke så rå dyre.

når småen ble litt større laget jeg en vanndam på gulvet som han kunne leke med den.

vet det finnes bæresjal som du kan ha babyen i, i dursjen om han har kolikk eller ikke takler å være alene. men det har jeg ikke prøvd.

Skrevet

anonym 19.59 er teit.

Skrevet

teit? why?

bare for at jeg mener hun på finne kreative løsninger?

at jeg kritiserte henne for at hun "bare" har 1 barn?

husk jeg var alene med 1 barn en gang i tiden jeg også, et barn som aldri sov å som var sykt urolig!!

men kreative løsninger fant jeg da også..:))

Skrevet

Jeg er enig i at du ga et teit svar til HI.

Det å være alene med barn, om det så er 1 eller 5, det ER slitsomt og det er LOV å være sliten.

Jeg var helt alene med førstemann, bf har jeg ikke sett noe til siden jeg var gravid i 6. måned. Det var SLITSOMT. Nå er eldste 2 år og yngste 3 uker. Det er også slitsomt, men jeg visste hva jeg gikk til med nr 2, det visste jeg ikke med nr 1. Jeg mener derfor at det er mer slitsomt å gå fra ingen barn til ett barn, enn å gå fra 1 barn til flere.

Tips til deg HI:

*Skaff deg noe å bære baby i. Da kan du gjøre husarbeid osv mens baby fremdeles er nær deg. Om du ikke takler sjal (Jeg fikk aldri dreisen på det) så finner du andre løsninger. Legg teppe på badegulvet, hopp i dusjen. Om baby knøtter litt så er det ok, så lenge h*n ikke hylskriker.

Sett baby i vippestol på kjøkkenbenken mens du lager middag. Da kan du dulle og snakke mens du holder på.

Min minste elsker sånn musikk kosedyr. Med snor du kan dra i vet du, da blir han helt stille.

Gi deg selv lov til å være sliten, lov til å gråte og lov til å ville gi opp alt. Det er følelser alle har når nok er nok. Det betyr ikke at man ikke er glad i barnet sitt, det betyr kun at man er menneske og ikke supermann.

Hvor bor du forresten?

Skrevet

Faen for ett idiotisk svar anonym 19:59!

Det går jo an å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp, eller har du litt vanskelig for det?

Jeg synes også at det er vanvittig slitsomt med bare en unge... men alt går jo!

Men ALT var vel bare kos for deg, og svikt i prevensjonen 5 ganger ? Er dere dumme eller bare later dere som ?

Skrevet

grunnen til svikt er ikke ditt problem:)

å man kan faktisk få flere en 1 barn i samme slengen vet du;)

å JA er fullstendig klar over at man blir sliten av 1 barn, var alene med nr 1 da jeg ble på vei med 2 (bf døde)

så vet nok alt om det dessverrre.. MEEN, man må finne løsninger!! som fungerer!

syting å klaging er IKKE en løsning som fungerer!

HI er jo ikke syk heller?

så beklager vist jeg støter mange her (sutrekjærringer!)

men man må faktisk bare ta seg sammen enkelte ganger å gjøre livet sitt enklere!!

å etter 5 barn så har jeg nok mere erfaringer å skjønner mere hvor LETT det er å ha ansvaret for "BARE 1 BARN"

Skrevet

du er teit fordi du rakker ned på at hi er sliten. alle må få være sliten, med eller uten barn. uavhenig av antall osv.

og hun prøver jo å finne en løsning ved å spørre oss som har vært igjennom det før. da er det teit og svare med "jeg har mye mer rett til å være sliten en deg"

Skrevet

"jeg har mye mer rett til å være sliten en deg"

ehh.. :::) LESER du egentlig det jeg skriver?

jeg sier LØSNINGER å IKKE klaging..

hvem som har mest rett på ting å tang er uaktuelt, poenget er at HI må finne seg løsninger som fungerer!!

Skrevet

ja jeg ser det du skriver. og det jeg ser er en som prøver å dytte en annen ned ved og lattligjøre at hi er sliten med bare 1 barn når du har 5.

det fins mange bedre måter å si "du må finne løsninger som fungerer på" en det du gjorde i dette innlegger her:

har du bare 1 barn?

er stort sett alene med 5 barn hele tiden da bf jobber sykt mye, å DET er slitsomt til tider da yngste bare er 1,5 år.. de er alle tette..

men vi valgte 5 barn (svikt i prev, men klarte ikke tanken på abort) å da må man bare finne kreative løsninger! :)

bare å ta med babyen på armen i når du rydder, la han ligge på teppet på badet når du dusjer.. osv..

Skrevet

ja jeg ser det du skriver. og det jeg ser er en som prøver å dytte en annen ned ved og lattligjøre at hi er sliten med bare 1 barn når du har 5. du framstår som arogant og ekkel.

det fins mange bedre måter å si "du må finne løsninger som fungerer på" en det du gjorde i dette innlegger her:

har du bare 1 barn?

Skrevet

det var da teit at den skulle komme to ganger

Skrevet

Synes det er smart av deg å be om råd her.

Ikke lett å være uerfaren.

Håper du kan se vekk fra de som kan virke litt slemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...