mamman til sander og mathilde Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Var hos jordmor for 2 uker siden og fikk beskjed om at hodet var festet. Så var jeg hos legen idag, og ho påstår at det ikke er det. Så nå er jeg litt i tvil da, hadde jo håpet det var festet og at det nærmer seg snart, 11 dager igjen til termin. Men dette er nr. 2, så hodet bør jo ikke feste seg heller, men siden jordmor først sa det var festet, så syns jeg jo det er litt rart at det nå plutselig ikke er det lenger... Noen som har opplevd det samme???
*emeline* Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Jordmor sa til meg at hodet kan feste seg for så å løsne igjen, at barnet kan bevege seg litt opp igjen fra bekkenet for så å feste seg igjen senere. Trodde ikke dette gikk an jeg, men hun mente det hvertfall. Kanskje dette bare gjelder flergangsfødende, ikke vet jeg.
Månefeen ♥ Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Hør på jordmor du Jeg har fått konstantert at hodet er festet, av min jordmor og en jordmor på kk (kjente innvendig t.o.m), sistnevnte sa at hodet var veldig langt nede i bekkenet. Legen min kjente etter igår, men kunne ikke si annet enn at rompa lå opp og hodet ned.. hun kjente nesten ikke hodet så hun ble usikker men skrev festet likevel. Har opplevd flere ganger at jordmor har mye mer erfaring og kjenner hvordan babyen ligger på 1-2-3, mens legen må kjenne godt etter å bruker lang tid
kropp Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Dersom det er god plass i livmor kan babyen feste seg ned i bekkenet for så å flytte seg opp igjen:-) Jm sa det til meg i dag:-)
Månefeen ♥ Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Hva med å spørre jordmor om du kan få komme inn for en sjekk om hodet er festet eller ikke?
mamman til sander og mathilde Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2009 Takk for svar alle sammen! ja, tenkte jeg kunne høre med jordmor igjen. Jeg føler hodet ligger veldig langt ned også, og mye nedpress. Men hvis det ikke er festet fikk jeg beskjed om å legge med ned hvis vannet gikk, litt kjedelig å bekymre seg for det hvis det ikke er tilfelle.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Det med vanneter vel bare om det ikke ligger ned i bekkenet? Vannet mitt gikk sist og hodet var ikke festet, men det lå godt ned i bekkent.. Trengte ikke å legge meg ned da`? Og om du har født før så er det jo ikke ventet att hodet skal feste seg? Men det har vel ikke egentlig noe å si om det er festet eller ikke? Utenom det med vannet da..Men det kan du bare ringe føden og høre om.. Uansett lykke til:)
snuppene 09 og 11 Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 hei. gravid for første gang jeg, og hodet ikke festet. 12 dager til termin. spurte jordmor om jeg måtte ligge om vannet gikk, men ho sa at så lenge hodet lå godt nedi bekken, trengte jeg ikke tenke på det, det var vist gammeldags. så kunne ta det med ro, selv om vannet gikk og hodet ikke er festet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå