Gå til innhold

Hvor stor er barna på 4mnd kontrollen da?


celodi

Anbefalte innlegg

Vi var i dag.

 

3mnd var han:

7520g,63cm og hodeomkretsen var 40,5

 

4mnd:

8120g,65cm og hodeomkretsen var 41,4

 

Begynner og stagnere litt nå heldigvis:)

Snakket litt om grøt og div i dag,men mini her har nok med puppen enda=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 mnd

7120 g, 65 cm og hodeomkrets 41 cm.

 

4 mnd

7705 g, 67 cm og hodeomkrets 42 cm.

 

Vi har begynt så smått med grøt. Det var suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd kontroll? Det inngår ikke i "programmet" på vår helsestasjon. Det må bli veiing og måling på eget initiativ det i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd:

6330g, 63 cm, 41 cm rundt hodet

 

4 mnd:

7070g, 66.5 cm, 42,2 rundt hodet

 

Ellers er hun veldig tidlig ute med motorikken, ligger på magen og holder seg nå oppe på strake armer lenge av gangen, løfter hodet i ryggleie, og har rullet fra mage til rygg siden før 3mnd-dagen. Hun spiser også på tærne sine, det er så gøy å se på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel:

3820 gram

53 cm

36 cm hodeomkrets

 

6-ukers-kontrollen:

4590 gram

58 cm

39 cm hodeomkrets

 

3-mnd-ktr:

5750 gram

63 cm

42 cm hodeomkrets

 

4-mnd-ktr:

6690 gram

64,5 cm

43,5 cm hodeomkrets

 

Her gir vi velling om kvelden, og snart blir det noe på formiddagen også, for denne karen er sulten for tida. Tror jeg skal prøve med litt grøt med skje.

 

I dag feira han firemånedersdagen med å komme seg helt over på magen fra ryggen. Artig! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fødsel:

2578 g

50 cm

34 cm rundt hodet

 

6 uker:

4860 g

55,5 cm

 

3 mnd:

6530 g

61,5 cm

40,6 cm rundt hodet

 

4 mnd

6800 g

62 cm

 

Nå er ikke knøttet blitt 4 måneder enda, da, men kun 3 mnd og 3 uker, så blir nok litt større før vi runder 4 mnd :)

 

Her holder det fremdeles med pupp, men merker at han vil ha mat oftere og oftere på natta. Han vil ikke ha flaske, så det er litt vanskelig å gi han ekstra.

 

Prøvde med tutekopp med vann i dag, det var morro det :) Så kanskje det blir tillegg på kopp etterhvert når vi får litt mer teken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fødsel:

50cm, hodet 34.5, 3720g

 

3mnd:

60,5cm, hodet 40cm, 5820g

 

4mnd:

62,5cm, hodet 41cm, 5950g

 

dette virker jo utrolig lite forhold til deres da.. hun er utrolig aktiv. kan det ha noe å si ? kombinert med tenner og at jeg har hatt altfor lite melk til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta di var tyngre og "rundere" enn min på tremånederskontrollen (min var 63/5750), men er mindre enn min nå. Jeg startet med ei kveldsflaske mme ei uke eller to etter den kontrollen, fordi jeg mistenkte at jeg hadde litt lite melk (småtten våknet plutselig hele tida om natta). De siste par ukene har vi også hatt grøtpulver i den flaska. I løpet av denne måneden har han gått opp en kilo, mens jenta di bare har gått opp130 gram. Jeg har sett du har begynt å gi henne mme nå i tillegg til puppen, og vil tippe at du vil se en lignende utvikling i vektkurven til jenta di den neste måneden, som jeg har sett denne måneden. (Nå ligger småtten min plutselig bare en strek under gjennomsnittet.)

 

Jeg tipper det er helt riktig av deg å supplere med mme og evt. grøt - og at jenta di kommer til å vokse fint i tida framover. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med 4-mndkontoll rundt omkring? Vi har bare 3-, 5- og 6-mndkontroller her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et innlegg lenger oppe om det. Ser nesten ut som det er vanlig. Men det er tydeligvis ikke det tilbudet i den kommunen jeg bor i, ikke at det overrasker meg, for kommunen har svææært dårlig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig ikke kontroll her, men barselgruppe med fysioterapaut. tok en liten veiings i samme slengen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå går det kun i mme. hun ser bare rart på meg når jeg gir ho puppen :( hun vil ha litt på morraen da..

 

tror nok hun har gått opp litt nå ja. håper det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

fødsel:

50 cm, hodet 34, 3140 g

 

3mnd:

63 cm, hodet 43 cm, 7480 g

 

4mnd:

64,5 cm, hodet 44,5 cm, 8580 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...