musketingen Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 mIN SØNN PÅ 4MND HAR ATOPISK EKSEM. Jeg skal til hudspesialist om en stund, men lurer på om noen har noen gode råd til meg? Jeg smører flere ganger daglig med aderma krem, og det hjelper noe... Han klør mye i hodet virker det som stakkars!
tante grusom master of law Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Prøv karbamid 10% krem. Finnes i kjøleskapet på apoteket. Det er en medisinsk krem mot ekstremt tørr hud. Det eneste som har hjulpet min atopiske sønn, og han hadde så ille eksem at han måtte få penicilin. Med karbamidkremen holdes eksemet nede til nesten null!
tante grusom master of law Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Det var hudspesialist som tipset oss om det btw...
musketingen Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2009 Det skal jeg prøve da! Er denne mild mot babyhuden? Vet jo at hydrokortison hjelper godt, men at man ikke skal bruke det så mye på små barn. Foreløpig har jeg derfor unngått den. Regnermed det er annerledes med karbamid? Takk for svar!
tante grusom master of law Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Ja, karbamid kan man fint bruke på babyer, og så lenge man vill.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Vi har en gutt på snart 9 mnd med atopisk eksem. Vi kjøpte hydrokortison 1 % på apoteket. Den virket supert når eksmen var som verst (husk å smøre godt med fuktighetskrem etter at hydrokortisonen er trukket inn). Legen vår sier den 1 % hydrok. er så mild, at det ikke er noe problem å bruke denne (derfor er den reseptfri). Skal til spesialist for å få utredet alt, for han har nok allergi og muligens astma i tillegg til eksemen... Lykke til og god bedring til mini )
marinas skatt Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 1 hydrokortison inneholder sitronsyre.... Mange atopikere kan bli verre av denne..... -Fås også på blå resept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå