Gå til innhold

Han blir blå på leppene når han spiser middag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden på snart 6 mnd blir blå på underleppa etter at han har spist middag. Ja, jeg vet at det høres rart ut, men det er nå engang slik det er. Ved grøtmåltidene går det bra.

Først må vi utelukke følgende: Hjertefeil. Hjertet hans er undersøkt (i en annen sammenheng) og er tipp topp. Han er ikke kald. Han har ikke lite energi. Tvert imot er han i full vigør både under og etter måltidet. Reaksjoner på ingrediensene i middagen - jeg koker middagen selv og har prøvd meg frem med en og en ingrediens om gangen. Ingen utslett, ingen mageonder. Han blir ikke blå når han får små smaksprøver. F.eks. en teskje.

Men jeg har lagt merke til at han "smatter" mer på underleppa når han spiser en middagsporsjon. Grøt er han jo vant til nå (startet ved 4 mnd), så det går ned på høykant. Jeg regner nesten med at det er denne smattingen/sugingen på underleppa som gjør ham blå, men kan det rett og slett skyldes at middag ennå er en ny smak som må "smakes skikkelig på" og dermed vil gå over når han er vant til å spise middag?

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å skrive at det naturligvis ikke er hele leppa som blir blå, bare et blått merke. Og at det forsvinner av seg selv etter en stund.

Skrevet

Høres ut som det er fordi som du sier at han smatter/suger på leppa når han spiser middag, blir som et lite sugemerke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...