ApriIbaby Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Når i svangerskapet? *er så tett at jeg nesten dauer*
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Ja. Mindre enn jeg bruker, men gjennom hele svangerskapet med ulike intervaller. Lungelegen min sverget på at det var helt ok.
ApriIbaby Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 Ble liksom ikke helt klok på det som sto i felleskatalogen. Har ikke astma og bruker det ikke til vanlig. Er bare så utrolig førkjøla og vil gjerne bli bedre før fødsel. Får astmatiske tendenser ved forkjølelese og har derfor fått Ventoline til bruk ved forkjølelse.....
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Jeg brukte den i forrige svangerskap og bruker den nå også. Legen min og en lege på Haukeland som er spesialist innen svangerskap og fødsel sa at det går helt fint å bruke den.
ApriIbaby Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2009 Takk. Da har jeg tatt et drag og fått et nytt liv :-) Må ha med den på føden jeg tror jeg.....
Gjest -<<- Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Essensen av det som står på felleskatalogen er dette: "Lang klinisk erfaring har ikke gitt holdepunkter for at dette har betydning ved terapeutiske doser." Det er stort sett garantert mer fosterskadelig om mor har for lavt oksygenopptak enn om hun bruker ventoline, liksom. Det høres forresten ut for meg som om du har infeksjonsutløst astma.
marinas skatt Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Hei jeg brukte både ventolin , atrovent og flutide i hele svangerskapet. En periode brukte jeg store doser med astmamedisiner og en del paralgin forte( i samråd med sykehuset ) ,da jeg fikk lungebetennelse og hostet på meg et ribbeinsbrudd. Ventolin øker oksygen opptaket og kan gi større morkake , flutide kan gi mindre morkake.... Det var ihvertfall den beskjeden jeg fikk på sykehuset.
Slæsh84 Skrevet 5. mai 2009 #9 Skrevet 5. mai 2009 Brukte ventoline hele svangerskapet,men skulle ikke bruke atrovent å mine andre vanlige astma medisinene. Ikke nå når jeg ammer heller.. Jeg hadde jevnlig kontroll før svangerskap og gjennom hele svangerskap å nå også når hun er 12mnd med lungelege fra sus.
ess83 Skrevet 5. mai 2009 #10 Skrevet 5. mai 2009 Jeg fikk beskjed om å ikke bruke Ventoline de siste 14 dagene før termin da det er rihemmende. Så ville ha spurt legen hvis du nærmer deg termin.
ApriIbaby Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2009 For sent. Terminen var på lørdag og jeg har alt tatt. passer meg bra å utsette fødselen til i hvertfall feberen er borte
ess83 Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 hehe, så nå at nicket ditt er aprilbaby. Man blir litt desperat når det er tungt å puste. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå