Skogshuldra Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Jeg var på min første kontroll da jeg var 10 uker på vei. Etter undersøkelse mente legen at jeg var lenger på vei og henviste meg derfor til ul etter fire uker. Nå har det gått tre uker og har ennå ikke hørt noe fra sykehuset. Da jeg ringte i stad svarte ei sur dame at jeg ikke ville få time før etter 7 juni.. Hvis legen da har rett så vil jeg jo da være i uke 22. Hva vil konsekvensene være hvis jeg har ul så sent?
09 <3 16 <3 Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 jeg hadde ordinær UL i uke 20+5. så det skal ikke være noe galt med det )
Mamma_til_isabella Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Normalt skal jo ordinær ul utføres mellom uke 16-19.Men i Norge utfører de ultralyden for sent.I utlandet har de ultralyd både i uke 12 og i uke 20. Det som er et stort minus her til lands er at det er veldig vanskelig å få riktig termindato når man har ultralyd så sent i svangerskapet.Så det er en grunn til at det nesten ikke blir født noen barn på termin her hjemme.I utlandet bommer de med pluss minus en dag. Men de ser alt annet de skal når du skal i uke 22:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå