anjaslilje Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Noen med erfaring? Jeg ser veldig mørkt på å skulle føde i seteleie,mn vil samtidig ikke ha KS.. Hva er best i min situasjon? Setefødsel eller KS?.. Huff ble litt nedstemt her nå kjenner jeg.. Er det forferdelig vondt når de prøver å snu barnet?
Soloho Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Hos meg forsøkte de å snu...vondt og vondt...Det var ikke behagelig nei, men det var vondere å føde. hehe... Hvis du ønsker å prøve så er det verdt ett forsøk ihvertfall. De avbryter jo hvis du sier at det blir for smertefullt. Ble anbefalt og føde i sete. De sa at ungen ikke er noe større fordi skuldrene klemmer seg sammen og blir mindre enn hodet. Men de må jo være sikre på at hodet får plass å komme ut så du må ta røntgen først. Jeg feiga ut og tok KS. Det var så mange hvis...Hvis ungen kommer med beina først så ble det hasteKS, hvis åpningen går saktere enn 1 cm i timen så blir det haste KS, hvis og hvis...De setter alltid epidural ved setefødsel, men som sagt så feiga jeg ut og det ble KS. Helt greit det altså, men man er litt sjaber en stund etterpå. Andremann fødte jeg normalt. Hvis det er som de sier at ungen ikke er større ved seteleie, så ville jeg født normalt dersom jeg hadde fått valget igjen. Men jeg hadde aldri født før, og føde i sete første gang så jeg mørkt på
C <3 M <3 E <3 Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Forrige gang jeg var gravid lå jenta mi i seteleie, hun ble snudd. Det var vel rundt uke 37/38. Det var vondt, men ikke GRUSOMT vondt. Det som var vondt var vel at de "dro" i huden. Det tok vel ca. 10-15 min å snu, også passet de på hele tiden at alt var vel med babyen via ultarlyd. Jeg vil nok anbefale deg å prøve snuing først. Sjangsen er stor for at babyen holder seg rette veien frem til fødsel, men den kan også snu seg tilbake. Hvilke sykehus er det du skal føde på? På SUS anbefaler de hvertfall snuing, men har hørt at det er ulik praksis fra sykehus til sykehus.
vi blir 4 :o) Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Gutten min lå i seteleie, og jeg friket helt ut.. nektet normal fødsel, da han var estimert til å veie 4000 gram.. Tok derfor KS og er egentlig fornøyd med det. Det var ingen diskujson fra legenes side, og de synes det var er greit valg. Lykke til hva enn du velger )
Suss@ med 3 gutter Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Hvor skal du føde? Her på sykehuset i kristiansand har man ikke noe spess valg, og bebi er grei størrelse og du har plass.. Vet det er ett par sykehus til du ikke får velge om alt ligger til rette for vaginal fødsel.. Ikke snur de heller her i byen.. Men du kan jo prøve akkupunktur for å snu, det skal være effektivt. Tror det er mindre vondt enn å snuing, og mindre risk for bebi:) Jeg har forresten en uke til termin og skal føde sete, hvor langt er du på vei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå