Gå til innhold

Andre som ikke har antydning til større mage i 1 trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at mange kjenner at buksene blir litt strammere i første trimester. Jeg er i uke 9 og opplever absolutt ikke det. Magen er helt flat, og når jeg ligger på ryggen går det et søkk ned mellom hoftebeina. Jeg kan heller ikke kjenne noe når jeg kjenner etter heng hånden. Normalt? Håpr jo livmoren vokser som den skal.

Har eller ikke stikkinger i livmoren sånn som jeg hadde sist, men trøster meg med at den er slappere ettersom jeg har vært gravid før

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke lagt på meg. La på meg bare 8-9 kg i forrige svangerskap. Håper på det samme denne gangen, men man vet jo aldri. Jeg har hatt stikkinger denne gangen men bare de aller første ukene. Sist hadde jeg ikke det. Er i uke 8 nå da så ting kan jo skje fort. Håper magen holder seg inne en liten stund til for jeg vil gjerne vente til juni med å fortelle det.

Skrevet

Gjelder ihvertfall ikke meg. Kjenner nå livmor rett over skambenet.

Er bare i uke 11+3

Skrevet

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du svarer på innlegget:-P

Skrevet

Jeg merker ingenting på buksene, magen er stortsett like flat. Er 9+1 idag.

De forrige to svangerskapene (ett avbrutt) merket jeg det godt i 1.tri. , men ikke nå. Er generelt mye bedre form nå. La på meg over 20 kg da jeg gikk med datteren min, så stresser ikke hehe ;)

Skrevet

Tror ikke du skal være redd for at livmoren ikke vokser riktig, de fleste som har mage så tidlig er vel bare oppblåst.

Skrevet

Det er nok helt normalt - alt er helt forskjellig fra person til person. Jeg var hos legen i dag og er 9+5, har ikke lagt på meg et gram, men det bekymrer meg overhodet ikke ;-)

Skrevet

Kikker innom fra 2. tri. (Føler eg fortsatt høyrer litt til her og ) I mitt første svangerskap hadde eg ingenting dei første fire månadane. Denne gongen har eg vore veeldig oppblåst (gått på ekstra hormoner, så det har kanskje litt å sei?) og hatt problem med å skjule det. No er eg 13+4, og magen har sunket litt inn igjen, spesielt på formiddagen, så blåser den se meir opp utover dagen. Så sjølv om mange har mage vil ikkje det sei at det er livmora og babyen som viser! Det er hormoner etc som gjer den oppblåst. Magen kjem tidsnok :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...