Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har gjort det? Jeg har allerede vært på 3 ultralyder og vet at alt er bra med den lille i magen. Og til sommer'n vurderer vi å dra på 3d ultralyd og da vil jeg gjerne ha med den kommende storebroren..

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært på to ultralyder, og på den første var storebror på 11 år med. Han spurte selv om å få lov etter at vi hadde forklart han hva ultralyd er for noe. Alt var bra med den lille i magen, og han var stolt over å ha fått ta del i denne opplevelsen. Vi har også ei jente på snart 6 år, og hun fikk være med andre gangen når vi visste på forhånd at alt var bra. Kun vært positivt for vår familie og la storesøsken være med på ultralyd.

Skrevet

Vi hadde med storesøster på 6 år på ultralyden. Dette var ultralyd nummer to (går til medisinsk oppfølging) så vi visste at babyen levde der inne. Vil jo være tragisk om storesøster/bror må være med hvis noe skulle være galt, særlig for så små barn som ei på 6.

Vi har bare positive erfaringer fra å ha med storesøster. Hun satt og stirret spent på skjermen imens legen forklarte og viste frem. Særlig spennende ble det å se om det var bror eller søster!

Skrevet

Den kommende storebroren fyller 12 år til høsten

Skrevet

På Haukeland anbefaler de å ikke ta med barn på ultralyd. De begrunner med at det kan bli mye "bråk", pluss at rommene der er veldig små.

Skrevet

Vi skal på ul mandag og skal ha med oss søsken på 7 og 11, vet ikke om alt er som det skal, men kjenner liv og vil at barna skal være med uansett. På min innkalling står det at det ikke er anbefalt å ta med små barn fordi de ikke har noe utbytte av undersøkelsen. Jeg vurderer mine barn som store og vet at de vil ha utbytte av undesøkelsen og ikke være til bry for noe.

Vi er veldig spent alle sammen:)

Skrevet

Heisann. Jeg har også hatt veldig lyst til å ha med mine barn på ultralyd og er veldig glad for at jeg ikke gjorde det.

Jeg var på ultralyd nr 5 for et par uker siden (venter tvillinger og har vært så redd denne gangen). I og med at vi har sjekket så mye, så regnet jeg med at alt vi ville få vite var evnt kjønn på den ene som vi ikke visste......så feil kunne vi ta.

Det viste seg det at den lille gutten i magen min mangler halve armen sin. En slik beskjed er tøff å få, så heldigvis var ingen av barna med og vi fikk fordøyd nyheten og sjokket i noen dager før vi fortalte noe til dem.

Jeg vil ikke skremme noen av dere, bare informere dere om at selv med 4 tidligere ultralyder så hadde altså ingen oppdaget dette....

Lykke til med deres små og litt større. Velg det som er riktig for dere og vit bare at selv med flere ultralyder bak dere så er det ingen garantier for at alt er bra, men sannsynligheten for at alt er bra er heldigvis veldig stor :)

Skrevet

JEg hører ikke til her. Er baer innom og "kikker". Vi var på ul i uke 12 og alt så bra ut. Tok likevel ikke med storesøster på ord. ul , og det er jeg glad for. Det gikk ikke brafor oss den gangen. Vi så bare en død baby. Hadde mer enn nok med oss selv. Ville kanskje vurdert det hvis det hadde vært senere i sv.skapet. I uke 18 kan det godt være "nye" ting som man ikke så tidligere. Ville vært veldig forsiktig med å ta med storesøsken. Men dette er min erfaring....

Skrevet

jeg og min samboer tok med oss vår sønn på 5 år på ultralyd i uke 20. ikke noe problem, han var rolig og jordmor syntes de tvar kjekt han var med.sønnen min spurte endel da men jordmor bare lo og smilte og svarte hun. jeg var til ultrlyd i uke 7, uke 16 og i uke 20. skal til to ultra til.dette pga medisinsk oppfølging.

grunnen til at jeg tok han med var at jeg visste ungen levde og at jeg kjente spark i magen og vi hadde sett i uke 16 t ungen var i fin form.

ellers hadde jeg nok tenkt det samme som andre her i tilfelle ungen ikke skulle levd.

sønnen min og vi andre ble sååå glde da det var/er ei jente oppi der. ;)

Skrevet

jeg hadde med 6 åringen min på ultralyd, hadde vært på 2 ultralyder allerede, så jeg visste at alt var bra. Og skulle noe allikevel vært feil så hadde babyn vært like velkommen for det. alt var bra da, så det var jo greit:)

men jordmor som skulle utføre ultralyd ble ordentlig sint, hun tok meg med inn på rommet først og ga meg huden full for" å være så tankeløs, tenk om det feilte fosteret noe!! "jeg fikk ikke sagt at jeg allerede hadde vært på 2 ultralyder engang, måtte bare rope det gjennom tilslutt..

ble rett og slett litt oppgitt.. hun kan ikke bare buse ut sånn, hun visste ingenting om hva vi hadde snakket med datteren vår om på forhånd.. vi er faktisk i stand til å tenke selv.. grrr..

Skrevet

Min eldste har vært med på ul på sine tre småsøsken, og nå sist tok vi med hele gjengen. Alder? 14, 10 og 2. Går privat, og har vært på ul tidligere, men jeg gikk inn alene først og spurte om han ville utføre det med alle søsknene tilstede. Det var greit for han, siden den ikek skulle taes innvendig, og alt har sett bra ut til nå.

Det var stort for de to eldste, den eldste felte noen tårer, den midterste var fascinert over at en såå liten unge kunne sprelle så fælt, og den minste bare plapret og var mest opptatt av å stille senga jeg lå på opp og ned..

Må si at jeg hadde hatt full forståelse for om han hadde satt nei. Han var tross alt på jobb, og det er ingen plikt å ha med hele familien. Vi er jo ganske mange, for pappaen var selvsagt med:=)

Men; For de største, så er dette et bra startsted for å venne seg til et lite søsken til. Og den minste, sier hvertfall at mamma har baby i magen til alle på sin vei, så noe er hvertfall oppfattet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...