Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Vi var hos fotograf for en stund siden, og fikk bildene vi skulle ha i album. Jeg ville gjerne ha de over på pc, men det kunne ikke den fotografen tilby. Så jeg scannet inn bildene. Nå tenkte jeg at jeg skulle forstørre ett av bildene, men er redd for å bli "tatt" i å bruke bilder som fotografen har rettighetene på.. noen andre som har gjort det? Skal bruke timesfoto, så jeg må jo i butikken å hente de også.. skummelt
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 ALtså fotografens navn står ikke på bildet, men han jobber jo i samme by så det kan jo hende fotobutikken jeg går til kjenner igjen at det er han.. eller? HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 jeg har gjort det.. eller, jeg pirket av merket til fotografen og sendte selve bidet til Allfoto! Fikk igjen bildet og kopi i posten! Gikk helt fint, det.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Jeg kan vel alltids spille dum å si "åååja, jeg visste ikke at det ikke var lov jeg", hvis de oppdager det hi
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Koster det veldig mye mer å be om en kopi fra selve fotografen da? Så slipper du den dårlige samvittigheten.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Jeg skal ikke ha kopi, jeg skal forstørre.. hos fotografen koster det 900kr, og hvis jeg bestiller hos en fotobutikk koster det 40kr. Kvaliteten blir selvfølgelig ikke den samme, så til store bilder har jeg forstørret hos fotografen. Men dette bildet skal ikke henge mitt i stua liksom, så da sliter jeg heller med dårlig samvittighet enn å punge ut med 900kr.. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå