Gå til innhold

Innlegg fra siden her:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Artikkelen om å føde stående. Jeg skrev jo tidligere her at jeg var livredd for å måtte ligge på ryggen og føde. Det slapp jeg heldigvis.

Jeg tusla rundt de siste timene, og det gikk veldig fint. Da pressveene startet så stod jeg lent over senga som det lå en saccosekk i, og på det andre presset så var hun ute. Jeg er overbevist om at tyngdekraften gjorde at det gikk såpass greit.

Fødselshistorie kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ja ja kom med fødselshistorie =) =)

Jeg lå på siden med storesøster pga smerter ved ryggleie.

Med lillebror måtte jeg ligge på ryggen pga stor onge som måtte vris ut og div "nesten" komplikasjoner. Alternativet var ikke stående da, jeg knapt kunne stå i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg håper jeg kan stå å føde når dette knøtte skal ut til høsten. Hadde lyst til det sist gang også. Så jeg gikk fra 17-20, lå 1,5 time i badekar ( himmelen for meg) så gikk jeg litt til. Men pga små komplikasjoner bestemte jordmor at jeg måtte få epidural, så de lå jeg på siden etter det. Men da sønnen stod fast og vi måtte ha hjelp av en lege og vakum for å få han ut måtte jeg ligge på ryggen.

Mine smerter satt kun i ryggen sist, derfor vondt å ligge+sitte.. Så får jeg det som jeg vil, kunne jeg tenkt meg å stå slik som du gjorde. Jobbe med tyngdekraften..

Skrevet

Jeg hadde lyst til å være i badekar da jeg skulle føde datteren min, men hun ble født på motorveien. Og i en bil er det begrensede valg muligheter for fødestilling:-)

Skrevet

Har full forståelse for at motorveien har begrenset tilbud! :))))) Men tanken var vel god, varmt vann lindrer merkelig nok de syke fødesmertene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...