Mockanin Skrevet 5. mai 2009 #1 Skrevet 5. mai 2009 Med tanke på et annet innlegg så lurer jeg på hvorfor en 15 åring ikke skulle kunne sitte barnevakt? Om jeg trenger barnevakt bare en kveld, så bruker jeg gjerne sønnen min som blir 14 år til sommeren og kjærsten hans. Går så fint. Selv var jeg 13 år første gangen jeg var alene med søsteren min på 10-11 mnd. en hel helg. Riktignok hadde jeg naboer som var innom og sjekket. Jeg var barnevakt for søsteren min veldig mye i fra hun ble født når jeg var 12 år.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 5. mai 2009 #2 Skrevet 5. mai 2009 Jeg begynte som trillepike for en gutt som var 18 mnd da jeg var 13 år. Da jeg var 14-16 passet jeg han og søstrene hans flere dager i uka, ordnet middag fast en dag i uka, hentet ham i bhg (søstrene gikk på skole og kom seg hjem selv), sov over og passet dem av og til og. Vasket klær, hang opp, holdt huset ryddig så godt det lot seg gjøre, la gutten når det ble kveld, leste for ham osv. Hadde egentlig masse ansvar, når jeg tenker på det nå, men jeg koste meg skikkelig med å passe han og søstrene! Han var en kjempegod gutt, og foreldrene veldig greie. Har fortsatt kontakt med dem nå, 10 år etter ) Kan ikke skjønne hvorfor en 15-åring ikke skal kunne være barnevakt?
Jerrys jente Skrevet 5. mai 2009 #3 Skrevet 5. mai 2009 Helt enig. Klart noen 15 åringer er utrolig barnslige, men man ser det jo ann på ungdommen. Jeg var selv 12 år når jeg begynte å trille og sitte barnevakt. Når jeg var 15 var jeg veldig voksen og absolutt i stand til å gjøre en god jobb når jeg satt barnevakt.
OsloMor Skrevet 5. mai 2009 #4 Skrevet 5. mai 2009 Jeg var trillepike som 10 åring, og passet nevøen min fra jeg var 12-13 år. Som 15-åring var jeg dagmamma for naboens tvillinger i fellesferien, anså meg selv for å være veldig ansvarlig og pålitelig. Her er det person og ikke alder som teller tror jeg, litt dumt å stemple alle 15-åringer som uansvarlige eller umodne.
Bolla:) Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 jeg stempler ikke alle 15 åringer som umodne og uansvarlige...siterer den komentaren jeg la inn i den andre tråden "PERSONLIG ville jeg ikke hatt en 15 årig barnevakt........" men det finnes 6 mrd mennesker i denne verden og dette var bare en personlig mening...ser overhode ikke noe galt i at folk har unge barnevakter jeg....men vi er så heldige at vi slipper det
OsloMor Skrevet 5. mai 2009 #6 Skrevet 5. mai 2009 Vi har aldri barnevakt (grunnet null tilgang på noen), men hadde ikke hatt problemer med å la den rette 15-åringen sitte om kvelden når vi var på kino el.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå