Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 34 og for tiden sykmeldt. Kommer nok til å være det resten av svangerskapet. Selv om jeg er hjemme om dagene leverer jeg 2-åringen min i barnehage. Er dette urimlig av meg? Får dårlig samvittghet, men kjenner at jeg trenger å slappe av for tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva skal du ha dårlig samvittighet?

2åringen har det nok mye bedre i barnehagen hvor h*n kan leke med andre unger enn hva h*n vil ha hjemme med deg ;-)

nei nyt stillheten og freden i heimen :)

Skrevet

Slik jeg ser det så hadde du neppe trengt å være 100% sykemeldt dersom du hadde orket å ha ham hjemme. Er jo en grunn til at man blir sykemeldt, og det å være hjemme med barn er jo faktisk en slags jobb det også. Han har det nok supert, du kan jo evt heller levere litt senere og hente litt før.

Skrevet

Nei, det skal du ikke ha! Jeg leverer lille frøkna i barnehagen jeg!

Men det blir en del kortere dager for henne! Vi bruker lang tid til kos om morgenen og jeg leverer henne i 10-tiden og henter henne i 15-1530 tiden, litt som det passer!

Velg det som passer for dere!

Skrevet

Takk for svar! Blir endel korte dager ja. Føler mer overskudd til å da kose oss sammen på ettermiddagen. Kvalitetstid er viktig syns jeg..

Skrevet

Hei!

Jeg gjør det samme, sambo leverer vesla o bhg om morgenen og jeg henter henne litt som de tpasser. Det blir korte ettermiddager på henne, og hun opplever såå mye moro der!! Jeg er hjemme pga lavt jern, tenger å sove mye osv. Så med henne hjemme hadde jeg blitt totalt utslitt - og vi ville bare blitt grinete begge to ;) Enig med det en annen sier, at hadde du kunnet ha ungen hjemme hele dagene hadde du ikke trengt skmelding fra jobb for det er en slitsom med morsom jobb!!

Jeg slet med dårlig samvitighet jeg også i starten, men merker jo bedring og får mye mer overskudd de timene vi har etter barnehagen og det er mye viktigere som du sier, med kvalitet i denne perioden!! Slapp av og nyt dagene hjemme med sløving ( ikke ommøblering og andre store prosjekter som jeg startet med...) for du trenger å spare opp all energi du kan fremover!!

Lykke til ;)

Skrevet

jeg har vært sjukemeldt i noen mnd nå, og jeg leverer guttungen i bhg sånn at han kan ete frokost der. Det liker han så godt. De spiser mellom 8-9. også henter eg han igjen mellom 1530 og 1600.

Skrevet

Det skulle bare mangle at du leverte barnet i bhg! Er jo en grunn til at du er sjukemeldt!! Jeg jobber selv i barnehage og ville sett på det som en selvfølge at barnet kom i barnehagen selvom mor hadde vært hjemme syk. Spesielt når det blir over så lang tid. Det hadde nok vært tungt å komme tilbake for barnet om det skulle være med deg frem til etter fødselen for så å begynne i bhg igjen...

Men om du har dårlig samvittighet likevel, går det jo an å snakke med de som jobber der om det! de kan jo garantert betrygge deg enda mer og vil kanskje føles bedre for deg også når du har fått avklart det med de som jobber der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...